9d8e996c-8b18-49c5-84f9-116706e7f444
🚀 Schrijf je in

Kennissessie GDPR en AVG

Project details

💒 Foodwatch

🛠️ Legal

⏱️ 1-4 uur in totaal

💻 In een videocall.

Organisatie in het kort

Door voedselwaakhond foodwatch zijn consumenten zich meer bewust van misleidende marketingtruuks van de industrie.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Profiel vrijwilliger

Een legal specialist met aantoonbare ervaring met het betreffende onderwerp. Instaat zijn of haar kennis over te brengen in een workshop of presentatie vorm. Pre: ervaring met het faciliteren van workshops en/of presenteren voor groepen.

Start: Wanneer de professional aangeeft te kunnen starten (binnen 2 maanden).

🚀 Schrijf je in
Als voorvechter van het recht op eerlijk, veilig en gezond eten voor consumenten, willen we bij foodwatch natuurlijk ook zorgen dat wij zelf goed met mensen hun rechten omgaan.
Geschreven door Emiel van Keken van Foodwatch

Project­omschrijving

Ons huidige kennisniveau.

Ik heb de klok flink horen luiden en heb mezelf redelijk wat geleerd over AVG. Het zou heel fijn zijn om met jou te checken dat ik geen belangrijke zaken en handige dingen over het hoofd zie. Met jouw kennis hopen wij onze AVG taken en controles wat structureler te maken.

De inhoud van de sessie.

  • Welke impact heeft dit op de dagelijkse gang van zaken voor de organisatie?
  • Met welke zaken moet je rekening houden?
  • Wat zijn de consequenties?
  • Wat zijn de must-haves om je organisatie GDPR-compliant te maken?
Emiel van Keken
Emiel van KekenOffice Manager

Meer weten?

Foodwatch
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Emiel van Keken
Emiel van KekenOffice Manager

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stelt foodwatch misstanden aan de kaak en voeren wij campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel.

Waar ze trots op zijn

  • Onze Gouden Windei verkiezing voor het meest misleidende product wordt gevreesd door producenten en massaal gesteund door stemmers.
  • Door de industrie zijn eindelijk concrete stappen gezet kinderhelden van verpakkingen te verwijderen. Ook veroordeelde de Reclame Code Commissie twaalf voedselfabrikanten voor ongeoorloofde kindermarketing na klachten van foodwatch.
  • Onze petitie tegen de btw-verhoging op groente en fruit is inmiddels 125.000 maal getekend.
  • Onze campagne 'Stop de grote gifroute' vestigt de aandacht op de export van in Europa verboden landbouwgif naar landen in het Zuiden.
  • Met een superklein team van zes mensen bereiken wij veel. Wekelijks zijn we in het nieuws en er komen elke maand nieuwe supporters bij.

Ken je iemand die past bij dit project?

Help dit goede doel een handje.