89465b3b-b95b-4b13-ae95-c76081a9f34e

Kennissessie Content marketing

Project details

💒 Foodwatch

🛠️ Content

⏱️ 1-4 uur in totaal

💻 In een videocall of op locatie (geen voorkeur).

Organisatie in het kort

Door voedselwaakhond foodwatch zijn consumenten zich meer bewust van misleidende marketingtruuks van de industrie.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Profiel vrijwilliger

Een content marketeer met aantoonbare ervaring. Instaat zijn of haar kennis over te brengen in een workshop of presentatie vorm. Pre: ervaring met het faciliteren van workshops en/of presenteren voor groepen.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Met jouw expertise kunnen wij onze contentmarketing zo effectief mogelijk inzetten zodat nog meer mensen weten wat ze eten!🍴
Geschreven door Nicole van Gemert van Foodwatch

Project­omschrijving

Ons huidige kennisniveau.

Tot nu toe verzinnen we alles zelf zonder dat daar een strategie achter zit. Werkt prima hoor, maar wat valt er nog te verbeteren? Wij zijn benieuwd naar wat ''anderen', of de doelgroep, ziet als goede content.

De inhoud van de sessie.

  • Hoe maak en verspreid je goede content?
  • Wat zijn de bouwstenen van een goede content strategie?
  • Op welke manier kunnen wij de boodschap ''weet wat je eet'' goed overbrengen, of is een andere boodschap beter?
  • Hoe schrijf je een goede blog/artikel of social post?
  • Hoe gebruik je contentmarketing in een social media strategie?
  • Wat zijn goede voorbeelden van content marketing (bijvoorbeeld binnen de goede doelen sector)?

Wat extra van waarde zou zijn.

  • Ik zou het fijn vinden om achteraf nog 30 minuten 1-op-1 te zitten voor eventuele vragen of opstarthulp.
Foodwatch
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Nicole van Gemert
Nicole van Gemert

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stelt foodwatch misstanden aan de kaak en voeren wij campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel.

Waar ze trots op zijn

  • Onze Gouden Windei verkiezing voor het meest misleidende product wordt gevreesd door producenten en massaal gesteund door stemmers.
  • Door de industrie zijn eindelijk concrete stappen gezet kinderhelden van verpakkingen te verwijderen. Ook veroordeelde de Reclame Code Commissie twaalf voedselfabrikanten voor ongeoorloofde kindermarketing na klachten van foodwatch.
  • Onze petitie tegen de btw-verhoging op groente en fruit is inmiddels 125.000 maal getekend.
  • Onze campagne 'Stop de grote gifroute' vestigt de aandacht op de export van in Europa verboden landbouwgif naar landen in het Zuiden.
  • Met een superklein team van zes mensen bereiken wij veel. Wekelijks zijn we in het nieuws en er komen elke maand nieuwe supporters bij.