9290b57c-9457-4cf4-b7b3-2e13cbad947e

Illustraties

Foodwatch

Foodwatch

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Help Foodwatch

Illustraties

Uren

24 tot 32 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 4 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Jouw design kan de doorslag geven: help ons de strijd tegen misleiding in de voedselindustrie te winnen!

Anke Bakker

Door Anke Bakker

Marketing & Communicatie

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 15 maart 2024

Waarom we jou nodig hebben

De voedselverpakkingen in de supermarkten zijn vaak misleidend. Ons doel is om ervoor te zorgen dat producenten transparant zijn over hun producten, waardoor consumenten geïnformeerd kunnen kiezen wat ze consumeren. We zijn op het punt een campagne te lanceren om misleiding bij een specifiek product aan te pakken en hebben jouw hulp nodig om een impactvolle key-visual te creëren voor online gebruik.

Wat ga je doen?

  • Creatieve en merkgetrouwe illustraties voor onze campagne, toepasbaar in print, online, en/of op merchandise.
  • Een partner die mee kan denken over de visuele presentatie.
  • Aanlevering in het juiste formaat voor drukwerk en digitale platforms.

Wat we al hebben

  • Een duidelijk beeld van hoe en waar jouw ontwerpen worden ingezet.
  • Inzicht in onze doelgroep en merkidentiteit.
  • Een samenwerking waarin jouw creativiteit centraal staat en waar je echt verschil kan maken.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

✏️ Illustratie

Een grafisch designer die (zelf gecreëerde) illustraties kan maken voor communicatie uitingen, binnen de huisstijl van de organisatie, voor verschillende kanalen (zoals print, online en/of merchandise).

  • Jij weet hoe je ideeën tot leven kan brengen met illustratie.
  • Ervaring met het ontwerpen van illustraties afgestemd op de huisstijl van een organisatie.
  • Je weet wat er nodig is voor diverse communicatieplatforms zoals print, online en merchandise.
Anke Bakker

Help Anke de Illustratie te verbeteren

Anke is jouw contactpersoon voor dit project

Help Foodwatch

Illustraties

Uren

24 tot 32 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 4 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
Foodwatch
Foodwatch

De missie van Foodwatch .

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Lees meer

Professionals over Foodwatch

Marike 👐 Korte animatie

💛
rating-stars

"Duidelijke, heldere en enthousiaste samenwerking. Was leuk en ik was blij met het resultaat."

Marike

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

💛
rating-stars

"Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!"

Simone

Jasmijn 👐 Flexibele Design ondersteuning

💛
rating-stars

"Tijdens dit project heb ik een fijne samenwerking mogen ervaren met Anke. We hadden samen een duidelijke communicatie van wat er van elkaar verwacht werd en daarnaast waren de meetings ook nog eens gezellig. Er is ruimte voor eigen ideeën en Anke was erg betrokken bij het project. Bedankt voor de fijne samenwerking en misschien tot in de toekomst!"

Jasmijn

Niek 👐 Marketing strategie sessies

💛
rating-stars

"Super enthousiaste club mensen!"

Niek

Het BUREAU 👐 Illustraties

💛
rating-stars

"Liz werkte prettig samen met onze studenten. Een heldere briefing en goede begeleiding hebben geholpen om het product voor Foodwatch tot een goed einde te brengen. "

Het BUREAU

Anouk 👐 Communicatie strategie

💛
rating-stars

"Het was leuk om foodwatch te kunnen helpen. Enorm betrokken en dankbaar voor alles wat ik bijdroeg. "

Anouk