ac397a21-a21e-4175-a6b6-19f7a4cfb744

Creatieve Brainstormsessie

"Weet wat je eet": de slogan van voedselwaakhond foodwatch. Of hebben we een betere slogan en uitstraling nodig? Wie helpt ons te bepalen hoe we 'foodwatch' als organisatie het beste presenteren?

Foodwatch

Foodwatch

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Help Foodwatch

Creatieve Brainstormsessie

Uren

3 tot 6 uur in totaal

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Door ons weten mensen wat ze eten. Met jouw creativiteit weten mensen ons te herkennen waardoor we

Nicole van Gemert

Door Nicole van Gemert

Directeur

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 01 januari 0001

Waarom we jou nodig hebben

- Foodwatch-identiteit (missie, visie, waarden, pains gains, huidige doelgroep, ...) is uitgewerkt. - Surveys bij eigen doelgroep + bredere populatie uitgevoerd en geanalyseerd. - Jaarplan campagnes 2022 is uitgewerkt. - Online strategie wordt momenteel uitgewerkt.

Wat ga je doen?

  • Een creatieve sessie in de vorm van een workshop die helpt bij ideeën creatie.
  • Het uitwerken van de sessie in de vorm van een beknopte wrap-up met concrete actiepunten.
  • Hoe kunnen we foodwatch als organisatie bekend en begrijpelijk maken bij het grote publiek? M.a.w. de vele campagnes herleiden tot duidelijk 'foodwatch-merk'.
  • Wat zijn de verschillende 'foodwatch-persona's'? Persona creëren per (mogelijke) doelgroep van foodwatch.
  • Hoe kunnen we nieuwe doelgroepen aanboren?
  • Concrete/praktische uitkomst van de brainstormsessie: aanzet voor reclamevideo over foodwatch voor breed publiek.

Wat we al hebben

  • Marketing / communicatie teamlid
  • De oprichter
  • Fondsenwerving teamlid
  • Projectmedewerker

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🌕 Creative Concepting
👨‍👩‍👧‍👧 Workshop Facilitator

Een creatieve geest die divergerend mee kan meedenken en voor frisse en nieuwe invalshoeken kan zorgen. Benodigd: ervaring met het faciliteren en/of doen van creatieve brainstorms, daarnaast bekend met technieken die geschikt zijn voor ideeën creatie.

Nicole van Gemert

Help Nicole de Creative Concepting te verbeteren

Nicole is jouw contactpersoon voor dit project

Help Foodwatch

Creatieve Brainstormsessie

Uren

3 tot 6 uur in totaal

Hoe het werkt?

Klik hier
Foodwatch
Foodwatch

De missie van Foodwatch .

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Lees meer

Professionals over Foodwatch

Marike 👐 Korte animatie

💛
rating-stars

"Duidelijke, heldere en enthousiaste samenwerking. Was leuk en ik was blij met het resultaat."

Marike

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

💛
rating-stars

"Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!"

Simone

Jasmijn 👐 Flexibele Design ondersteuning

💛
rating-stars

"Tijdens dit project heb ik een fijne samenwerking mogen ervaren met Anke. We hadden samen een duidelijke communicatie van wat er van elkaar verwacht werd en daarnaast waren de meetings ook nog eens gezellig. Er is ruimte voor eigen ideeën en Anke was erg betrokken bij het project. Bedankt voor de fijne samenwerking en misschien tot in de toekomst!"

Jasmijn

Niek 👐 Marketing strategie sessies

💛
rating-stars

"Super enthousiaste club mensen!"

Niek

Het BUREAU 👐 Illustraties

💛
rating-stars

"Liz werkte prettig samen met onze studenten. Een heldere briefing en goede begeleiding hebben geholpen om het product voor Foodwatch tot een goed einde te brengen. "

Het BUREAU

Anouk 👐 Communicatie strategie

💛
rating-stars

"Het was leuk om foodwatch te kunnen helpen. Enorm betrokken en dankbaar voor alles wat ik bijdroeg. "

Anouk