Thomas Le Prjhn4mbsmm Unsplash

Communicatie strategie

Project details

💒 Foodwatch

🛠️ Communicatie

⏱️ 8-24 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Door voedselwaakhond foodwatch zijn consumenten zich meer bewust van misleidende marketingtruuks van de industrie.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Profiel vrijwilliger

Een communicatie strateeg die een effectieve communicatie strategie kan formuleren. Benodigd: heeft ervaring met content, communicatiedoelstellingen, doelgroepen en strategie.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Als dé onafhankelijke voedselwaakhond van Nederland stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de rotte plekken in onze voedselvoorziening.
Geschreven door Nicole van Gemert van Foodwatch

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Het ontbreekt ons aan tijd en specialistische kennis om een groter publiek kennis te laten maken met onze missie en visie. We hebben een betrokken achterban en een redelijk groot bereik, maar we benutten op dit moment te weinig kansen om onze (nieuwe) doelgroep te benaderen en te vergroten.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige content activiteiten.
  • Strategisch overleg/sparren over huidige doelstellingen, activiteiten, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een communicatie strategie met bijvoorbeeld zaken als communicatieboodschap, communicatiedoelstellingen, doelgroepen.
  • Een start plan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.

Wat hebben we al?

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor de project.
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
Foodwatch
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Nicole van Gemert
Nicole van Gemert

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stelt foodwatch misstanden aan de kaak en voeren wij campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel.

Waar ze trots op zijn

  • Onze Gouden Windei verkiezing voor het meest misleidende product wordt gevreesd door producenten en massaal gesteund door stemmers.
  • Door de industrie zijn eindelijk concrete stappen gezet kinderhelden van verpakkingen te verwijderen. Ook veroordeelde de Reclame Code Commissie twaalf voedselfabrikanten voor ongeoorloofde kindermarketing na klachten van foodwatch.
  • Onze petitie tegen de btw-verhoging op groente en fruit is inmiddels 125.000 maal getekend.
  • Onze campagne 'Stop de grote gifroute' vestigt de aandacht op de export van in Europa verboden landbouwgif naar landen in het Zuiden.
  • Met een superklein team van zes mensen bereiken wij veel. Wekelijks zijn we in het nieuws en er komen elke maand nieuwe supporters bij.

Professionals over Foodwatch

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!

Niek 👐 Marketing strategie sessies

Super enthousiaste club mensen!