Thomas Le Prjhn4mbsmm Unsplash (1)

Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

Project details

💒 Foodwatch

🛠️ Online marketing

⏱️ 4-10 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Door voedselwaakhond foodwatch zijn consumenten zich meer bewust van misleidende marketingtruuks van de industrie.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Profiel vrijwilliger

Een SEO-specialist die een analyse kan uitvoeren met betrekking tot een betere vindbaarheid in Google, die hier aanbevelingen over kan doen en dit helder over kan brengen in een rapport/presentatie. Benodigd: Ervaring met: Google Analytics, Search Console en/of andere SEO-tooling.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Als mensen ons beter weten te vinden in Google, kunnen wij nog meer mensen een stem geven zodat we samen zorgen voor een transparante voedselmarkt!
Geschreven door Nicole van Gemert van Foodwatch

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

We zien kans om de website van Foodwatch verder te optimaliseren, zodat meer zichtbaarheid en traffic kan worden gegenereerd. Het is een beetje een onbelicht pareltje geworden waar veel kansen liggen denken wijzelf. We hebben iemand nodig die dit inzichtelijk zou willen maken en met een concreet advies kan komen.

Wat hebben we nodig?

  • Een analyse over onze huidige SEO prestaties (zowel de content zelf, als de techniek erachter).
  • Keyword analyse huidige zichtbaarheid en totale markt.
  • Advies over de belangrijkste inzichten gerelateerd aan onze vindbaarheid Google.
  • Advies en concrete stappen om de techniek te gaan optimaliseren.
  • Advies en keyword research als basis voor een contentplan.
  • Aanbevelingen (met concrete next steps) hoe we organisch kunnen gaan groeien.
  • Goed om te weten: de werkzaamheden om het concrete actiepunten/verbeteringen door te voeren zijn geen onderdeel van dit project.

Wat hebben we al?

  • Onze website.
  • Google Analytics waar je toegang tot hebt.
  • Google Search Console waar je toegang tot hebt.
Foodwatch
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Nicole van Gemert
Nicole van Gemert

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stelt foodwatch misstanden aan de kaak en voeren wij campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel.

Waar ze trots op zijn

  • Onze Gouden Windei verkiezing voor het meest misleidende product wordt gevreesd door producenten en massaal gesteund door stemmers.
  • Door de industrie zijn eindelijk concrete stappen gezet kinderhelden van verpakkingen te verwijderen. Ook veroordeelde de Reclame Code Commissie twaalf voedselfabrikanten voor ongeoorloofde kindermarketing na klachten van foodwatch.
  • Onze petitie tegen de btw-verhoging op groente en fruit is inmiddels 125.000 maal getekend.
  • Onze campagne 'Stop de grote gifroute' vestigt de aandacht op de export van in Europa verboden landbouwgif naar landen in het Zuiden.
  • Met een superklein team van zes mensen bereiken wij veel. Wekelijks zijn we in het nieuws en er komen elke maand nieuwe supporters bij.