52d2cb2c-a318-41e3-8312-ec557924489d

Persona's opstellen

Hey UX'er! Vind jij het ook zo belangrijk dat doelgroepen goed omschreven moeten zijn zodat je aansluit bij hun wensen? Wij ook! Alleen moeten wij het nog beter in kaart brengen. Help jij ons met het opzetten van persona's? ⚡️

Enlighten Yourself

Enlighten Yourself

Stichting Enlighten Yourself biedt langdurige en maatschappelijke zorg aan. Wij bieden een kleinschalige wooninstelling die zich richt op het behandelen van cliënten van 13 tot en met 18 jaar, die niet in een jeugdzorginstelling passen. Het doel is deze jongeren te begeleiden naar zelfstandigheid, met oog voor het unieke van ieder persoon en zijn eigen levenservaringen, door het denken in oplossingen in plaats van problemen. Wij geven hen zorg die hen verder brengt.

Help Enlighten Yourself

Persona's opstellen

Uren

20 tot 35 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 4 tot 8 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Als we meer weten van onze doelgroepen en deze helder naar een persona kunnen vertalen, kunnen wij nog beter aansluiten bij onze doelgroep.

Martin Vorswijk

Door Martin Vorswijk

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 15 december 2022

Waarom we jou nodig hebben

We werken projectmatig en met verschillende doelgroepen en willen daar persona's voor creëren. Zo kunnen onze diensten en producten beter aansluiten bij de doelgroep, maar we missen echte UX'pertise en hebben jouw hulp nodig. Weet jij met ons de inzichten uit onze doelgroep te vertalen naar heldere persona's?

Wat ga je doen?

  • Ondersteuning & advies bij de benodigdheden voor het uitzetten van een doelgroeponderzoek.
  • Hulp bij het vertalen van de inzichten van onze doelgroepen naar helder omschreven Persona's
  • Praktische tips hoe wij persona’s kunnen verwerken in onze werkwijze, waardoor wij meer klantgericht gaan werken.

Wat we al hebben

  • Doelgroepomschrijving.
  • De belangrijkste doelen die wij gebruikers willen laten volbrengen.
  • doelgroeponderziek is relevant voor ons project.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

👩‍💻 UX
💭 Design thinking

Een UX of Marketing Professional die ons kan helpen bij het vertalen van inzichten in onze doelgroepen naar heldere Persona's. Benodigd: ervaring met Persona's en het faciliteren van teams in het opstellen ervan.

  • Ervaring met het creëren van Persona's en het vertalen van gebruikersinzichten naar overtuigende profielen.
  • Je vind het leuk om doelgroeponderzoek en interviews te doen.
  • Jij weet de behoeften van onze doelgroep in kaart te brengen.
Martin Vorswijk

Help Martin de UX te verbeteren

Martin is jouw contactpersoon voor dit project

Help Enlighten Yourself

Persona's opstellen

Uren

20 tot 35 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 4 tot 8 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Enlighten Yourself
Enlighten Yourself

De missie van Enlighten Yourself.

👪Kind en gezin
🌱 Start-up fase
📍Amsterdam

Stichting Enlighten Yourself biedt langdurige en maatschappelijke zorg aan. Wij bieden een kleinschalige wooninstelling die zich richt op het behandelen van cliënten van 13 tot en met 18 jaar, die niet in een jeugdzorginstelling passen. Het doel is deze jongeren te begeleiden naar zelfstandigheid, met oog voor het unieke van ieder persoon en zijn eigen levenservaringen, door het denken in oplossingen in plaats van problemen. Wij geven hen zorg die hen verder brengt.

Lees meer