00aa9e54-c9d1-4dc8-9bd1-e57d01b2470b (1)

Contentstrategie

Project details

💒 Dierenambulance Amsterdam

🛠️ Content

💻 Op locatie en/of vanaf huis.

Organisatie in het kort

Dierenambulance Amsterdam staat 24/7 klaar voor dieren in (medische) nood in Amsterdam e.o.

  • Dierenwelzijn
  • Educatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu

Profiel vrijwilliger

Een contentstrateeg die een effectieve contentstrategie kan formuleren. Benodigd: ervaring met content, communicatiedoelstellingen, doelgroepen en strategie.

Beschikbaarheid

Vanaf de start: 20 tot 35 uur, binnen 3 - 7 weken. Na afronding project, 1-2 maanden 4 check-in momenten. Op locatie en/of vanaf huis.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Wij staan 24/7 klaar voor dieren in nood, de mensen die van hen houden en een gezonde stad.
Geschreven door Cas Aaftink van Dierenambulance Amsterdam

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

N.a.v. dit rapport gaat een collega, die tevens webdesigner is, aan de slag met de site. Zij wordt graag betrokken bij deze gesprekken.
Wij leren graag van jouw expertise: Hoe vertellen wij het beste onze boodschap? Wat, waarom en hoe doen we dat? Ook missen wij richtlijnen/ werkwijzes. Het zou super zijn als we meer met concrete richtlijnen gaan werken en kunnen beargumenteren wat en waarom er iets staat.
De visie, missie, doelstellingen en boodschap vertalen zich niet (voldoende) naar onze media. Er ontbreekt eenheid (tussen bv. website, tijdschrift en sociale media)
In overleg zouden we graag, na afronding van het project, een aantal check-in momenten met je plannen over hoe de uitvoering gaat.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige content activiteiten.
  • Strategisch overleg/sparren over huidige doelstellingen, activiteiten, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een contentstrategie met bijvoorbeeld zaken als communicatieboodschap, communicatiedoelstellingen, doelgroepen, content-tactieken. (We staan erg open voor input)
  • Een start plan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.
  • Coaching/begeleiding in de uitvoering van de strategie: richtlijnen, werkwijzes & content vertalen naar mediakanalen

Wat hebben we al?

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Boodschap en doelgroep zijn mooie aandachtspunten
  • Voorkeur samenwerken op onze locatie (Voorlandpad 2, Amsterdam)
  • Wij hebben veel content, maar het vertaalt zich nog niet (logisch) naar onze media.

Waarom is dit project van waarde?

Dit project helpt ons onze boodschap over te dragen. Te weinig Amsterdammers weten wat wij allemaal doen. Jouw expertise en begeleiding biedt ons de mogelijkheid om duurzaam verder te werken met de uitvoering van onze communicatie.

Dierenambulance Amsterdam
Dierenambulance Amsterdam
Voorlandpad 2
1098TZ Amsterdam
Dierenambulance Amsterdam
Cas Aaftink
Cas Aaftink

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Dierenambulance Amsterdam staat 24/7 klaar voor dieren in (medische) nood in Amsterdam e.o.

Onze missie:
Wij streven ernaar om acute professionele hulpverlening en vervoersdiensten te bieden aan dieren in nood en daarnaast bewustwording te creëren bij Amsterdammers over het dierenwelzijn in de stad.

Onze hoofddoelstellingen:
- Het bevorderen van dierenwelzijn door dierenleed te voorkomen of te verminderen door dieren zo snel mogelijk te stabiliseren en te vervoeren.
- Het ondersteunen van de eigenaren van dieren of omstanders van dieren die in acute nood verkeren.
- Het zorgdragen voor een gezonde stad voor dier en mens.

Waar ze trots op zijn

  • Wij voeren jaarlijks zo'n 50.000 telefoongesprekken
  • Wij rijden jaarlijks gemiddeld 12.000 ritten
  • Wij hebben ongeveer 135 vrijwilligers
  • Wij bieden extra (gratis) diensten aan, zoals chippen en registreren
  • Wij hebben een professioneel opleidingsprogramma

Professionals over Dierenambulance Amsterdam

Miriam 👐 30 seconde Animatie van jaarverslag

Fijne samenwerking! Cas en Margje zijn super aardig en het project is erg leuk geworden!

Ruben 👐 Contentstrategie

Leergierige club mensen die echt bereid zijn om hard te werken aan hun communicatie. En dat ook nog eens voor een heel belangrijk doel. Zorgen voor dieren = zorgen voor mensen