1be3c1c7-0d36-4f21-9daf-e4b0134816b6

Ondersteuning bij kwantitatief onderzoek

Organisatie in het kort

De Nationale Week Zonder Vlees

De Week Zonder Vlees is een jaarlijks terugkerende campagne die heel Nederland laat zien hoe gemakkelijk en lekker geen vlees eten is. Samen vinden wij dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is. Daarom promoten wij willen we een flexitarisch eetpatroon!

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu

Project details

⏱️

32-48 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 8-12 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Als wij bedrijven kunnen overtuigen dat hun duurzame inzet en acties relevant zijn voor de consument, dan brengen we de sneeuwbal aan het rollen, en wordt de wereld steeds een stukje duurzamer.

Isabel Boerdam

Isabel Boerdam

De Nationale Week Zonder Vlees

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Stichting Week Zonder Vlees wil beter inzicht krijgen in kennis, houding en gedrag van consumenten als het gaat over duurzamere voedselkeuzes. De reden van dit kwantitatieve onderzoek is dat stichting z’n fondsen ophaalt uit de voedingsindustrie in ruil voor merk/productexposure in de campagne, en we merken dat in tijden van inflatie bedrijven alleen toezeggen als er een goede ROI staat tegenover de investering. Kortom: we moeten aantonen dat hun bijdrage aan deze duurzame actie – en in algemene zin communiceren over hun duurzame inzet en activiteiten – loont.

Hier zijn we naar op zoek

  • Het opstellen van een onderzoeksplan, denk aan: kwantitatieve methodes, doelgroepen, vragenlijst, data-analyse, etc.
  • Hulp bij het uitvoeren van het onderzoek, denk aan: enquetes afnemen.
  • Hulp bij het analyseren van de gegevens om trends, patronen en relaties te ontdekken.
  • Het opstellen van een rapportage met een samenvatting van de bevindingen, conclusies en aanbevelingen.
  • In resultaten uitsplitsen naar: Geslacht: man / vrouw / anders + Welvaartscategorie: beneden modaal (<37.000 EUR), 1-2x modaal (37.000-74.000 EUR), meer dan 2x modaal (>74.000 EUR)

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een onderzoeker en/of data-analist die ons kan helpen bij het opstellen/uitvoeren van een onderzoek en de resultaten kan analyseren en de bevindingen aan ons kan rapporteren. Benodigd: Ervaring met data-analyse tools zoals Excel, R, of Python

🧐 Data & Analyse
🔎 Markt onderzoek

Dit hebben we al in huis

  • Een contactpersoon die betrokken is bij dit project en uitvoerend ondersteunt.
  • Duidelijke doelen en verwachtingen om sturing te geven aan dit onderzoek.
  • Wij hebben een uitgebreide briefing, een idee van onze onderzoeksdoelgroep en een idee bij de vragen
  • Wij hebben GEEN data-set, de insteek van het onderzoek is juist een kwalitatief steekproefonderzoek
  • De doelgroep die we willen bevragen zijn Nederlandse consumenten. Boodschappers 25 - 65 jaar.

De Nationale Week Zonder Vlees
De Nationale Week Zonder Vlees

De missie van De Nationale Week Zonder Vlees.

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

De Nationale Week Zonder Vlees is een stichting die consumenten op een concrete manier bewust wil maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn. Wij geloven dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is en promoten daarom een meer flexitarisch eetpatroon, waarin vlees en vis afgewisseld worden met vegetarische gerechten.

Lees meer

Professionals over De Nationale Week Zonder Vlees

Marissa 👐 Ondersteuning bij kwantitatief onderzoek

cc8e6fdd-17b0-4282-a72c-0c123272cafd
💛
rating-stars

"Het was heel fijn samenwerken; Isabel communiceert duidelijk, snel en denkt goed mee. Mijn input werd gewaardeerd. Zeker een aanrader om met Week Zonder Vlees samen te werken!"

Marissa