9222d981-e25c-40fb-9c09-f2ceb485011b (3)

Persona's creëren

Welke UX onderzoeker kan helpen de doelgroep van Childlife beter in kaart te brengen en dit te vertalen naar pragmatische persona's?

Childslife

Childslife

ChildsLife is een kleine, compacte organisatie die heel gericht ondersteuning biedt en werkt met ervaren en gedreven lokale partners, met wie we korte lijnen hebben en snel schakelen. Een aanpak die werkt. ChildsLife biedt hulp op maat, gebaseerd op de behoeften van kinderen en hun directe leefomgeving. ChildsLife brengt verandering te weeg die individuen en gemeenschappen versterken zodat zij een zelfstandige toekomst tegemoet gaan.

Help Childslife

Persona's creëren

Uren

20 tot 35 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 4 tot 8 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Welke UX onderzoeker kan ons helpen onze doelgroep beter in kaart te brengen en dit te vertalen naar persona's?

Carlian van Klarenbosch

Door Carlian van Klarenbosch

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 09 juli 2020

Waarom we jou nodig hebben

-Doelstelling is een nieuwe doelgroep aan te boren. Deze groep is in kaart gebracht maar is geen vertegenwoordiging van onze huidige supporters groep. -Ivm vakantie kan dit project vanaf 10 augustus starten.

Wat ga je doen?

  • Hulp met het in kaart brengen van onze doelgroepsegmenten.
  • Het uitvoeren van onderzoek naar deze doelgroepen. Bijvoorbeeld via of interviews, enquêtes of deskresearch.
  • Het vertalen van deze inzichten naar persona’s die wij intern kunnen gebruiken.
  • Praktische tips hoe wij persona’s kunnen verwerken in onze werkwijze, waardoor wij meer klantgericht gaan werken.

Wat we al hebben

  • Doelgroepomschrijving
  • De belangrijkste doelen die wij gebruikers willen laten volbrengen.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

👩‍💻 UX
💭 Design thinking

Een UX of Marketing Professional die ons kan helpen bij het vertalen van inzichten in onze doelgroepen naar heldere Persona's. Benodigd: ervaring met Persona's en het faciliteren van teams in het opstellen ervan.

  • Ervaring met het creëren van Persona's en het vertalen van gebruikersinzichten naar overtuigende profielen.
  • Je vind het leuk om doelgroeponderzoek en interviews te doen.
  • Jij weet de behoeften van onze doelgroep in kaart te brengen.
Carlian van Klarenbosch

Help Carlian de UX te verbeteren

Carlian is jouw contactpersoon voor dit project

Help Childslife

Persona's creëren

Uren

20 tot 35 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 4 tot 8 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Childslife
Childslife

De missie van Childslife.

🌏Ontwikkelingshulp
🌳 Impact scale-up fase
📍Haarlem

ChildsLife is een kleine, compacte organisatie die heel gericht ondersteuning biedt en werkt met ervaren en gedreven lokale partners, met wie we korte lijnen hebben en snel schakelen. Een aanpak die werkt. ChildsLife biedt hulp op maat, gebaseerd op de behoeften van kinderen en hun directe leefomgeving. ChildsLife brengt verandering te weeg die individuen en gemeenschappen versterken zodat zij een zelfstandige toekomst tegemoet gaan.

Lees meer