4e1828d0-e629-4b55-83bb-96f3d6ee4815 (1)

Strategisch advies over Marketing

Organisatie in het kort

www.apotheek.nl

Medicijnen moeten op de juiste manier gebruikt worden. Anders kunnen ze niet goed werken of zelfs gevaarlijk zijn. Voor een goed gebruik is het essentieel om de uitleg goed te snappen. Met apotheek.nl geven we informatie over medicijngebruik: betrouwbaar, op maat, voor iedereen begrijpelijk. In tekst, beeld of geluid.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Gezondheid en ziektebestrijding
💛 Welzijn
💛 Diversiteit en inclusiviteit

Project details

⏱️

6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

Starten binnen één maand

apostrophe-beginning

Met meedenken over een helder strategisch marketingplan, kan onze website doorontwikkelen en kunnen we nog meer medicijngebruikers bereiken met onafhankelijke en begrijpelijke medicijninformatie.

Katja van Geffen

Katja van Geffen

www.apotheek.nl

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Apotheek.nl is een website met hoge maatschappelijke waarde: meer dan 2 miljoen mensen per maand bezoeken onze website voor betrouwbare en onafhankelijke medicijninformatie. Hoe kunnen we de impact overbrengen en misschien ook uitdrukken in financiële waarde? We stoeien ook met de vraag hoe om te gaan met externe ontwikkelingen. Hoe positioneren we ons merk apotheek.nl, waar liggen kansen en bedreigingen? Daarbij willen we onafhankelijk blijven, toegankelijk en het brede algemene publiek bereiken. Wij zoeken jouw expertise om te kunnen sparren voor de ontwikkeling van een strategisch marketingplan om de potentie van onze website te benutten.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: merkpositionering, sociale impact, problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
  • We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • Missie en visie.

www.apotheek.nl
www.apotheek.nl

De missie van www.apotheek.nl.

👩‍⚕️Gezondheid en ziektebestrijding
🌿 Groeiende fase
📍's-Gravenhage

Patiënten op een begrijpelijke manier voorlichten over het gebruik van medicijnen, om daarmee de zelfregie, therapietrouw en het goed gebruiken van medicijnen te bevorderen. Apotheek.nl bevat onafhankelijke en betrouwbare informatie over medicijnen, geschreven door apothekers, en getoetst op taalniveau B1. Door het gelaagde informatieaanbod bereiken we zoveel mogelijk verschillende doelgroepen.

Lees meer