helping-hands

Social Shuffle

Social Shuffle zorgt voor een veilig en inclusief schoolklimaat waar elk kind zich gehoord voelt. Ze geven kinderen de ruimte om te delen hoe het met hen gaat in de klas.

Social Shuffle in actie.

🎯

Social enterprise

🙂

Welzijn

Over ons

Contact

Wie wij zijn

Social Shuffle zet zich in voor een veilig en inclusief schoolklimaat waar elk kind zich gehoord voelt. Ze pakken pestgedrag aan met de online tool Stoeltjesdans, die sociale relaties en pestgedrag in kaart brengt. Hiermee helpen ze leerkrachten in het primair en voortgezet onderwijs. Mensen zetten zich in omdat ze geloven in een betere, veiligere schoolomgeving voor alle kinderen.

Onze projecten en activiteiten

Social Shuffle zet zich in voor een veilig en inclusief schoolklimaat waarin pestgedrag wordt aangepakt.

  • Ontwikkelen van de online tool Stoeltjesdans voor het monitoren van sociale relaties in de klas
  • Herkennen van pestgedrag met wetenschappelijk onderbouwde adviezen
  • Genereren van rapporten voor leerkrachten over sociale veiligheid
  • Ondersteunen van optimale klasindeling om pestgedrag te verminderen
  • Bevorderen van sociale inclusie en veiligheid in primair en voortgezet onderwijs

Onze impact

Dankzij ons werk krijgen leerkrachten beter inzicht in sociale relaties en pestgedrag in hun klas. Zo hebben wij er bijvoorbeeld voor gezorgd dat:

  • Leerkrachten gedetailleerde rapporten ontvangen over sociale veiligheid.
  • Wetenschappelijk onderbouwde adviezen helpen bij optimale klasindeling.
  • Pestgedrag zichtbaar wordt gemaakt en aangepakt.
  • We streven ernaar om in 2028 400.000 leerkrachten te bereiken.
  • Zo helpen we 10 miljoen kinderen op te groeien in een veilige omgeving.

Hoe wij helpen

Social Shuffle ontwikkelt de online tool Stoeltjesdans die sociale relaties en pestgedrag in de klas in kaart brengt. Leerkrachten krijgen zo inzicht en wetenschappelijk onderbouwde adviezen voor een veilige klasindeling. Hiermee helpt de organisatie jaarlijks duizenden kinderen zich veilig en gehoord te voelen op school.

Waarom

  • Pesten: Eén op de tien kinderen wordt stelselmatig gepest op school.
  • Onzichtbaarheid: Pestgedrag blijft vaak verborgen voor leerkrachten omdat het buiten hun zicht plaatsvindt.
  • Gebrek aan tools: Leerkrachten missen toegankelijke, wetenschappelijk onderbouwde instrumenten om pestgedrag te monitoren.