

Teksten marketing materials
Organisatie in het kort
Stichting ALS Nederland brengt mensen en partijen samen in de strijd tegen ALS, PSMA en PLS. Er wordt geld opgehaald voor wetenschappelijk onderzoek en de kwaliteit van zorg en leven van de ALS-patiënten. Daarnaast krijgen actievoerders een concreet platform aangeboden om mee in actie te komen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
12-16 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Wanneer de professional aangeeft te kunnen starten (binnen 2 maanden).
Zet jouw schrijfskills in en motiveer onze fondsenwervende achterban, om nog meer geld op te halen voor de strijd tegen ALS!

Sharon van Dissel
Stichting ALS Nederland
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Voor de actievoerders van Stichting ALS Nederland willen wij een inspirerende actie toolkit ontwikkelen, met als doel om zoveel mogelijk donaties op te halen in de strijd tegen ALS. Jij levert jouw bijdrage in de vorm van tekstuele content. Wij hebben in hoofdlijnen bedacht welke content wij willen bundelen, maar jouw creatieve aanvullingen zijn van harte welkom.
Wat hebben we nodig?
- Teksten in lijn met onze merkidentiteit en communicatie-doelstellingen.
- We staan erg open voor creatieve ideeën en advies.
- Een digitale, complete actie toolkit met goed geschreven en aansprekende teksten voor (potentiële) actievoerders en deelnemers van onze fondsenwervende evenementen. Hierbij kun je denken aan een volledig document met daarin o.a. social media teksten, tips en tricks voor acties, voorbeeld e-mails en actievoorwaarden.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een copywriter die goed geschreven en aansprekende content voor ons kan schrijven, waarmee onze impact zichtbaar(der) wordt.
- Je hebt een vlotte schrijfstijl die complexe ideeën helder en boeiend kan overbrengen.
- Je weet hoe je overtuigende teksten kan schrijven voor verschillende kanalen of doelgroepen.
Wat hebben we al?
- Globale content richting(en)
- Missie en visie
- Doelgroepomschrijving
- Handboek huisstijl
- Beeldmateriaal


De missie van Stichting ALS Nederland.
In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS.
Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.