

Merk strategie coach
Organisatie in het kort
Wij laten zien dat lekker én goed samen kan gaan. Goed voor jou, de telers en de natuur. Hiermee bieden we ijsliefhebbers een beter alternatief binnen het ijsschap.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-14 uur in totaal
Verspreid over 8-12 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Met jouw kennis help je een duurzaam ijsmerk een krachtige internationale positie in te nemen.

Kim Hiddink
NICE FRUIT POPS
Projectomschrijving
Wat ik zou willen bereiken met de coach.
- Van Nederlands merk naar stevig INTERNATIONAAL merk. Wat we heel graag bereiken is een juiste strategie op merkvoering voor lange termijn.
- Duidelijke kernboodschappen en tagline. We willen graag een internationaal merk met de juiste tagline en kernboodschappen definieren wat we (consequent) terug laten komen op verpakking, website, etc. We weten goed wat ons uniek maakt, wat ons onderscheid van de anderen. Maar het is erg veel en we hebben de neiging om alles te vertellen. We kunnen/durven niet te kiezen. EN dat zou zo fijn zijn, als onze coach daar een goed advies voor heeft of ons de juiste richting op duwt.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een Business strateeg die op een heldere manier strategisch advies kan geven over zakelijk gerelateerde thema's, als: lange termijn groei, proposities, nieuwe kansen, KPI's.
Waar ik binnen dit traject behoefte aan heb.
- Helpen te verbreden d.m.v. inspiratie, best practices en/of trends.
- Sparringpartner voor frisse invalshoeken op inhoudelijke kwesties.
Hoe ik contact zou willen houden.
- Advies/vragen stellen per telefoon.
- Advies/vragen stellen per mail.
- Advies/vragen stellen door in het echt af te spreken.
Mijn huidige niveau.
Ik heb 8 jaar ervaring met dit vakgebied.
Ik heb ervaring op het gebied van Corporate communicatie: branding, merkidentiteit, positionering, juiste kernwaarden definiëren en de daaruit vloeiende propositie. Maar dan voornamelijk voor Nederlandse merken met een Nederlandse doelgroepen. NICE fruitijsjes heb ik de afgelopen jaren dan ook goed opgebouwd als merk. Maar nu komen we op het punt dat we als bedrijf groeien op het gebied van: uitbreiding van verkoop Europese landen -Duitsland, Zwitserland, misschien Frankrijk.. en ons productportfolio wordt breder -naast fruitijs ook romige ijsjes-. Ons huidige merk NICE fruitijsjes voldeed niet meer (want niet uit te spreken in Duitsland o.a.) dus hebben we gekozen voor NICE Fruit Pops. Op zich prima maar nu we ook romige ijsjes zónder fruit maken is het toch erg beperkt. We zijn nu met de strategie voor meerdere jaren bezig en herrijken onze missie, kernwaarden en purpose. We zouden toe willen naar een nieuw internationaal merk met meer gevoel. Maar daar heb ik GEEN ervaring in. En zou ontzettend graag met iemand willen sparren om hier de juiste beslissingen in te kunnen maken! Zaken als, wel of geen tagline? En dan juist product beschrijvend of juist niet? Daar worstelen we enorm mee en missen daarin de ervaring van iemand die op dit vlak al de nodige tips en tricks heeft geleerd/toegepast.
Door NICE op een hoger niveau te tillen op dit gebied, kunnen wij de ijsbranche echt verduurzamen. We zorgen ervoor dat ijsliefhebbers lekkere én goede ijsjes kunnen kopen onderweg of thuis. Op een duurzame manier geproduceerd van pure en biologische ingrediënten van dichtbij.


De missie van NICE FRUIT POPS.
Wij zijn NICE en we maken de lekkerste biologische ijsjes van uitsluitend pure ingrediënten en fruit van zo dichtbij mogelijk.
Onze ingrediënten vind je groot vermeld op de verpakking, zodat jij direct ziet wat je eet.
Kunstmatige toevoegingen vinden we niet lekker, die zal je dan ook niet tegenkomen in onze ijsjes.
We zijn ijspioniers en altijd op zoek naar de meest natuurlijk manier om ijs te maken.
Zo kan iedereen proeven hoe lekker puur natuur smaakt.