Header Natuurwijs

Adviesrapport: Social Media kanalen

Organisatie in het kort

Wij streven ernaar om alle kinderen van Nederland een bijzondere natuurervaring te bieden, als basis voor een duurzame samenleving.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu
💛 Educatie

Project details

⏱️

4-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de project grootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Vanuit huis

🚀

We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

apostrophe-beginning

Wij zijn aanwezig op social en willen er nog meer van waarde zijn, om onze missie 'alle kinderen in hun basisschooltijd minimaal één keer de natuur in gaan met een NatuurWijzer' te ondersteunen.

Emmy Hop

Emmy Hop

Natuurwijs

Projectomschrijving

Waarom we dit project starten?

We hebben momenteel drie social kanalen, LI, FB en insta. Die groeien gestaag. De opdracht is om mee te kijken naar deze kanalen en de content tot nu toe en hoe en waar we kunnen finetunen voor groter bereik en vooral meer interactie.

Wat hebben we nodig?

  • Een analyse van onze huidige Social Media kanalen (met aspecten als content types, doelgroepen, engagement, etc.)
  • Advies over praktische verbeterpunten waarmee wij onze Socials naar een hoger niveau kunnen tillen (bijvoorbeeld met voorbeelden van best practices of een actielijst in volgorde van urgentie).
  • Een document waarin de analyse en het advies samenkomen, zodat wij dit intern kunnen aanhouden als leidraad.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een Social Media specialist die Social Media analyses kan doen en dit kan vertalen naar een concreet advies met verbeterpunten. Benodigd: ervaring met Social Media-gerelateerde thematieken (bijvoorbeeld strategieën, doelgroepen, content types, engagement, content, etc.).

🌎 Social Media
🧭 Communicatie strategie
✍️ Copywriting

Wat hebben we al?

  • Doelgroepomschrijving.
  • De belangrijkste doelen die wij gebruikers willen laten volbrengen met het digitale product.
Natuurwijs
Natuurwijs

De missie van Natuurwijs.

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Tilburg

NatuurWijs zet zich in om kinderen in contact te brengen met de natuur, waar zij deel van uitmaken. Met als doel dat ze zich zullen ontwikkelen tot wereldburgers die verantwoordelijkheid nemen voor hun medemens en hun natuurlijke omgeving (duurzame samenleving). Wij bieden kinderen een natuurervaring met hart (verwondering), hoofd (natuurkennis) en handen (vaardigheden).

Lees meer

Professionals over Natuurwijs

Eva
Prettig samengewerkt! De organisatie staat open voor vernieuwing, en geeft op een fijne manier feedback.
Yannick
Het was fijn samenwerken. Communicatie voorafgaand aan de training was goed. Verder waren alle drie de aanwezigen erg enthousiast en bereid om het hele verhaal aandachtig aan te horen. Ook zijn, naar mijn idee, de verwachtingen vanuit beide kanten nagekomen, wat dit een prettige ervaring heeft gemaakt.
Seeb
Wat een leuk project. Goeie samenwerking en snelle communicatie.
Brechtje
De communicatie met Emmy was erg fijn. Ik kon het adviesrapport in mijn eigen tijd schrijven. Emmy was erg flexibel met het inplannen van calls of meetings. We hebben het adviesrapport samen doorgesproken, wat een fijne afsluiting was.