
Strategisch advies over Marketing
Organisatie in het kort
Museum Huis Doorn maakt de geschiedenis persoonlijk en tastbaar waardoor bezoekers worden geïnteresseerd en verwonderd. We beheren en exposeren het unieke nalatenschap van ex-keizer Wilhelm II van Duitsland, die het verhaal van de verwoestende Eerste Wereldoorlog laat zien.
Lees meerImpact thema’s
Project details
6-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Met jouw frisse blik en expertise help jij ons om de geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog en het verhaal van de laatste Duitse keizer te vertellen.

Nasera Elfring
Museum Huis Doorn
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Er gaat het een en ander veranderen bij Museum Huis Doorn. Hierdoor willen wij onze visie, missie, strategie en imago onder de loep nemen en kijken wat we moeten behouden, veranderen en/of ontwikkelen om ons merk te versterken en onze naamsbekendheid onder de verschillende doelgroepen te vergroten. We hopen met jouw frisse blik tot een nieuwe strategie te komen, dus we sparren graag met je!
Wat hebben we nodig?
- 2 of 3 strategiesessies van 1 a 2 uur waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: kansen, missie, (marketing)doelstellingen, (marketing)strategie, doelgroepen en boodschap aan het publiek.
- Een tool of methode die ons ondersteunt om na te denken, onderwerpen visueel en/of goed bespreekbaar te maken.
- Een samenvatting of rapport van de onderwerpen die besproken zijn, die als handleiding dient voor keuzes in de toekomst.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
- We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
- Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
Wat hebben we al?
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- De marketing doelen/challenges die we hebben.
- Uitgebreid marketingplan en Missie en visie.
- Overzicht van onze huidige activiteiten
- Een team van twee marketeers en vier vrijwillige marcom ondersteuners.


De missie van Museum Huis Doorn.
Huis Doorn beheert en exposeert de unieke nalatenschap (landgoed, kunstcollectie en authentiek ingericht Huis) van ex-keizer Wilhelm II van Duitsland. Het maakt daarbij, door permanente en tijdelijke exposities en door activiteiten, duidelijk hoe bepalend, verwoestend en ingrijpend de Eerste Wereldoorlog en de periode van het interbellum zijn geweest voor Nederland en Europa. We weten historische verhalen en thema’s te vertalen naar exposities over actuele maatschappelijke thema’s zoals oorlog en vrede, democratie en burgerschap.
Lees meer