
Logo & Huisstijl
Organisatie in het kort
We zijn hét leading orkest voor niet-klassiek muziek, we vernieuwen en verbinden muzikale genres en brengen diverse publieksgroepen samen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
20-40 uur in totaal
Verspreid over 3-7 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Welk creatieve brein helpt ons de vertaalslag te maken van hét leading pop en jazz orkest naar een sprankelende huisstijl (inclusief logo), die dit tot uitdrukking brengt

Philine Hofman
Metropole Orkest
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Onze huisstijl is inmiddels ruim 10 jaar oud en past niet meer bij het orkest wat we nu zijn, namelijk hét leading orkest voor o.a. pop, jazz, funk, soul en wereldmuziek. We brengen altijd iets nieuws, verleggen muzikale grenzen en tillen orkestrale muziek op een hoger niveau. En dat moet de huisstijl ook uitstralen. We zoeken iemand die met ons deze vertaalslag kan maken.
Wat hebben we nodig?
- Een logo dat in lijn ligt met onze merkidentiteit, kant-en-klaar opgeleverd zodat we het direct kunnen inzetten.
- Huisstijl document (met daarin elementen als logo, kleurgebruik, lettertypes, etc) voor intern gebruik en samenwerkingen met externe partijen.
- Aansluitende huisstijl-materialen (in overleg) zoals:
- Naast de huisstijl gaan we ook de website vernieuwen, dus we hebben ook een digitale huisstijl nodig
- Een format voor artwork, bijvoorbeeld affiches voor concerten en artwork voor albums (CD's en vinyl)
- Hulpmiddelen voor podium branding, bijv lichtkubus
- Vriendenuitingen, zoals magazine en banners
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een grafisch designer die een logo en huisstijl kan ontwerpen die goed aansluiten bij de missie, visie en waarden van een organisatie. Pre: een portfolio met soortgelijke projecten (logo’s en huisstijlen).
- Je bent creatieve geest met de nodige kennis van design.
- Jij snapt branding en wordt enthousiast om een cruciale rol te spelen in het versterken van ons merk.
- Het tonen van een portfolio met vergelijkbare projecten, zoals logo's en huisstijlen, is een grote plus.
- En iemand die ons ook kan voorzien van formats voor artwork (zoals affiches), die we zelf eenvoudig kunnen opmaken voor onze diverse concertseries
Wat hebben we al?
- Missie en visie.
- Oude huisstijl (logo, kleuren, lettertypes).


De missie van Metropole Orkest.
Het samen genieten van muziek brengt mensen dichter bij elkaar. Onze muziek reflecteert op de wereld om ons heen, we omarmen de diversiteit aan muziekculturen, overstijgen grenzen en brengen werelden samen door mensen in alle hoeken van de maatschappij te inspireren en in vervoering te brengen met de mooiste muziek. Met als leitmotif vernieuwing en doorontwikkeling van orkestrale muziek..