Igor Karimov M1nzu61xtk4 Unsplash

Advies over Marketing concept 'Games in Concert'

Organisatie in het kort

We zijn hét leading orkest voor niet-klassiek muziek, we vernieuwen en verbinden muzikale genres en brengen diverse publieksgroepen samen.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Kunst en cultuur
💛 Diversiteit en inclusiviteit
💛 Educatie

Project details

⏱️

6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Help mee een creatief marketingplan uit te werken om 5000 game-liefhebbers naar zalen in heel Nederland te trekken voor een unieke interactieve concertervaring

Jolien Plat

Jolien Plat

Metropole Orkest

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

We zijn een concertreeks aan het voorbereiden genaamd 'Games in Concert: The Score'. Een combinatie van een interactieve concertervaring (het publiek speelt een game die de muziek beïnvloedt) en de mooiste videogame-muziek. De spreiding van de concerten en een budget dat niet bij de omvang van het project past maken het lastig een goede planning in tijd en geld te maken om de concerten onder de aandacht te brengen. We zoeken een ervaren marketing/communicatieprofessional die kan helpen met het uitwerken van een passend marketingplan.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
  • We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
  • Affiniteit met games en het is een pre als je kennis hebt van de NL gameindustrie, maar niet noodzakelijk
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.
  • Er ligt een basis-comunicatieplan afkomstig uit een subsidieaanvraag die voor dit project is gedaan
  • Er is artwork maar dat behoeft wellicht doorvertaling
  • Uit een try-out hebben we videomateriaal die inzicht geeft in de interactieve concertervaring
Metropole Orkest
Metropole Orkest

De missie van Metropole Orkest.

🎨Kunst en cultuur
💒 Gevestigde organisatie
📍Hilversum

Het samen genieten van muziek brengt mensen dichter bij elkaar. Onze muziek reflecteert op de wereld om ons heen, we omarmen de diversiteit aan muziekculturen, overstijgen grenzen en brengen werelden samen door mensen in alle hoeken van de maatschappij te inspireren en in vervoering te brengen met de mooiste muziek. Met als leitmotif vernieuwing en doorontwikkeling van orkestrale muziek..

Lees meer