![Igor Karimov M1nzu61xtk4 Unsplash](/media/cwokib5j/igor-karimov-m1nzu61xtk4-unsplash.jpg?width=2000&height=760&v=1d9f21deb749600)
Advies over Marketing concept 'Games in Concert'
Organisatie in het kort
![Metropole Orkest](/media/qf2oh3zz/metropole-orkest-logo.png?rmode=min&width=100&height=100&v=1d96c73cfbbcad0)
We zijn hét leading orkest voor niet-klassiek muziek, we vernieuwen en verbinden muzikale genres en brengen diverse publieksgroepen samen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
6-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Help mee een creatief marketingplan uit te werken om 5000 game-liefhebbers naar zalen in heel Nederland te trekken voor een unieke interactieve concertervaring
![Jolien Plat](/media/cahlygr1/b0c90450-19c1-40a4-bceb-2d6ec3f76909.png?width=120&height=120&v=1d96233677deba0)
Jolien Plat
Metropole Orkest
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
We zijn een concertreeks aan het voorbereiden genaamd 'Games in Concert: The Score'. Een combinatie van een interactieve concertervaring (het publiek speelt een game die de muziek beïnvloedt) en de mooiste videogame-muziek. De spreiding van de concerten en een budget dat niet bij de omvang van het project past maken het lastig een goede planning in tijd en geld te maken om de concerten onder de aandacht te brengen. We zoeken een ervaren marketing/communicatieprofessional die kan helpen met het uitwerken van een passend marketingplan.
Hier zijn we naar op zoek
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
- We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
- Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
- Affiniteit met games en het is een pre als je kennis hebt van de NL gameindustrie, maar niet noodzakelijk
Dit hebben we al in huis
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- De marketing doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.
- Er ligt een basis-comunicatieplan afkomstig uit een subsidieaanvraag die voor dit project is gedaan
- Er is artwork maar dat behoeft wellicht doorvertaling
- Uit een try-out hebben we videomateriaal die inzicht geeft in de interactieve concertervaring
![Metropole Orkest](/media/sc4jx50i/metropole-orkest-photo.png?width=300&height=250&v=1d96c73cff2b950)
![Metropole Orkest](/media/qf2oh3zz/metropole-orkest-logo.png?rmode=min&width=100&height=50&v=1d96c73cfbbcad0)
De missie van Metropole Orkest.
Het samen genieten van muziek brengt mensen dichter bij elkaar. Onze muziek reflecteert op de wereld om ons heen, we omarmen de diversiteit aan muziekculturen, overstijgen grenzen en brengen werelden samen door mensen in alle hoeken van de maatschappij te inspireren en in vervoering te brengen met de mooiste muziek. Met als leitmotif vernieuwing en doorontwikkeling van orkestrale muziek..