
Strategisch advies over Crowdfunding
Organisatie in het kort
In ons museum kan iedereen zich thuisvoelen om te leren, te ontspannen en te genieten. We bieden een onvergetelijke ervaring.
Lees meerImpact thema’s
Project details
6-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Met de expertise gaan we de crowdfunding op poten zetten om een nieuw en innovatief project voor het Mauritshuis te verwezenlijken.

Demi Falkmann
Mauritshuis
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
We gaan een nieuw project ontwikkelen waarvoor we een crowdfunding voor willen opzetten. We hebben al veel verzameld en bedacht. Graag hebben we jou hulp nodig met het meedenken over de doelgroepen die we hebben bedacht, hoe we deze het beste kunnen bereiken en op welke manier. We hebben de expertise voor crowdfunding namelijk niet in huis :)!
Wat hebben we nodig?
- 1 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: doelstellingen, crowdfunding verhaal en beloningen, fundingstrategie (type donateurs & aanpak), keuze crowdfundingsplatform en campagneplan na livegang.
- Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
- Een startplan met adviezen en concrete next steps.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een professional die ervaring heeft met het opzetten van crowdfunding campagnes en ons kan adviseren over het opzetten van crowdfunding. Benodigd: ervaring met zaken als crowdfunding aanpak, geschikte platforms, content creatie voor crowdfunding, campagnevoering etc.
Wat hebben we al?
- Het doelbedrag van onze campagne en plan wat we er mee gaan doen.
- Doelgroepen
- Uiteenzetting van onze community en potentiële donateurs.
Project alert voor soortgelijke jobs
Ontvang direct de nieuwste projecten binnen jouw skills
Project alerts
Je bent er bijna


De missie van Mauritshuis.
In het Mauritshuis bieden we een thuis voor iedereen die zich wil laten raken door onze collectie uit de tijd van Rembrandt en Vermeer. Jaarlijks ontvangen we meer dan 400.000 bezoekers. En online nog veel meer. We bestaan al bijna 200 jaar en tegelijkertijd willen we zo relevant mogelijk blijven. Dit doen we door nieuwe doelgroepen te trekken en bezig te zijn met maatschappelijke thema's.
Lees meer