Macula 1

Communicatie advies over Mediabekendheid

Maculadegeneratie is de belangrijkste oorzaak van slechtziendheid in Nederland. We organiseren ''de maand van macula'' om awareness te creëren voor deze onbekende, maar ingrijpende oogziekte. Met jouw advies kunnen we meer bekendheid genereren!

MaculaVereniging

MaculaVereniging

De vereniging biedt steun en perspectief aan de leden en zorgt dat de meest actuele betrouwbare informatie voor iedereen toegankelijk is. Het verlies van zicht heeft veel impact op de levenskwaliteit. Wij zetten ons in voor meer bekendheid over de MD en het herkennen van de eerste signalen.

Help MaculaVereniging

Communicatie advies over Mediabekendheid

Uren

6 tot 10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 2 tot 4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Meer bekendheid en begrip voor zichtverlies zorgt ervoor dat we geld kunnen ophalen voor meer onderzoek, om onze missie 'Macula de wereld uit' te realiseren.

Heleen wilke

Door Heleen wilke

Anders

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 01 december 2021

Waarom we jou nodig hebben

Heel veel mensen weten niet dat macula (oogziekte) bestaat. Het woord maculadegeneratie roept vaak geen enkele associatie op met een oogziekte. Wij zouden graag meer awareness en bekendheid willen, sinds dit ons belangrijkste doel is. Onze focus ligt daarbij op de maand van de macula die we in juni 2022 gaan organiseren. We zijn benieuwd hoe we dit juist kunnen aanpakken zodat het een samenhangend geheel wordt. Daarnaast zouden we graag met jou willen sparren over hoe we deze maand aan het voetlicht kunnen brengen bij media.

Wat ga je doen?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 1 tot 3 sessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: doelgroep & media, content, boodschap, persbericht etc.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.

Wat we al hebben

  • Een organisatie met een mooi verhaal.
  • Doelgroep & doelstellingen.
  • Beginnend campagne concept.
  • Content ideeën.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

Een PR of Communicatie specialist die ons kan adviseren in hoe we meer awareness kunnen krijgen in de media, voor de oogziekte Macula. Pre: ervaring met campagnes en mediabekendheid.

Heleen wilke

Help Heleen de te verbeteren

Heleen is jouw contactpersoon voor dit project

Help MaculaVereniging

Communicatie advies over Mediabekendheid

Uren

6 tot 10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 2 tot 4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
MaculaVereniging
MaculaVereniging

De missie van MaculaVereniging .

🙂Welzijn
🌿 Groeiende fase
📍Haarlem

De vereniging biedt steun en perspectief aan de leden en zorgt dat de meest actuele betrouwbare informatie voor iedereen toegankelijk is.
Het verlies van zicht heeft veel impact op de levenskwaliteit.
Wij zetten ons in voor meer bekendheid over de MD en het herkennen van de eerste signalen.

Lees meer