cb4d2d96-ad45-4d90-a30f-2e2593dce19f

Creatief campagne concept met Hans Kazan

Organisatie in het kort

Maculadegeneratie is een ingrijpende oogziekte waarbij het gezichtsvermogen steeds verder achteruitgaat en het is de belangrijkste oorzaak van slechtziendheid in Nederland. Wij staan voor patiënten klaar en bieden hen steun, maken zorg toegankelijk en onderzoek mogelijk.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Welzijn
💛 Diversiteit en inclusiviteit
💛 Wetenschap en onderzoek

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de project grootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Hans Kazan doet mee met onze campagne om Maculadegeneratie onder de aandacht te brengen. Jij ook?!

Heleen wilke

Heleen wilke

MaculaVereniging

Projectomschrijving

Waarom we dit project starten?

We willen graag Maculadegeneratie onder de aandacht brengen, waarmee ervoor zorgen dat zichtverlies beperkt kan worden. Het product voor de campagne is een korte opname waarin een oogarts en Hans Kazan a.d.v. een kaartspel (gemaakt voor deze opname) uitlegt hoe je het beste je ogen kunt controleren. Maar nu moeten we nog een echte campagne erom heen hebben. Denk je mee hoe we de puzzelstukjes samenbrengen?

Wat hebben we nodig?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Wat hebben we al?

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.
MaculaVereniging
MaculaVereniging

De missie van MaculaVereniging .

🙂Welzijn
🌿 Groeiende fase
📍Haarlem

Maculadegeneratie is de belangrijkste oorzaak van slechtziendheid in Nederland. Het gezichtsvermogen gaat steeds verder achteruit, wat veel impact heeft op de levenskwaliteit van de patiënten. In veruit de meeste gevallen is er medisch nog weinig tot niets te doen aan het degeneratieproces. Voor degene met MD en hun omgeving is het daarom belangrijk te leren omgaan met de beperking van het gezichtsvermogen. MaculaVereniging biedt steun en perspectief voor deze mensen. Ze kunnen bij ons terecht voor vragen, om hun verhaal te delen en om informatie te vinden op onze website. Daarnaast vergroten we de bekendheid, maken we onderzoek mogelijk ism MaculaFonds en zorgen we voor toegankelijke zorg.

Lees meer