0fdf40a6-14f5-43c6-a633-e6fe9464213c
🌱 Help deze organisatie Of stel een vraag

Creatief campagne concept

Organisatie in het kort

Veel Afrikaanse kinderen gaan nog niet naar school. Met Join for Joy leiden wij basisschool docenten in Afrika op om taboes spelenderwijs bespreekbaar te maken en kinderen te stimuleren naar school te komen. Zo geven we kinderen een extra zetje om goede keuzes te maken en deze na te streven.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Educatie
💛 Sport en recreatie
💛 Armoede

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de project grootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Dankzij jouw creatieve brein kunnen we een campagne bedenken die onze doelgroep aanspreekt, relevant is én waarmee we geld op kunnen halen voor onze missie!

Romée Nieuwland

Romée Nieuwland

Join for Joy

Projectomschrijving

Waarom we dit project starten?

Wij zien een kans om in het najaar een of meerdere (fondsenwervende) campagnes te voeren rondom bijvoorbeeld het WK-vrouwen, menstruatiearmoede, of een van onze ambassadeurs. Wij zoeken een campagne strateeg die ons helpt om de juiste invalshoek te vinden.

Wat hebben we nodig?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
  • Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Wat hebben we al?

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.
Romée Nieuwland
Romée Nieuwland Marketing & Communicatie
Join for Joy
Join for Joy

De missie van Join for Joy.

📚Educatie
🌳 Impact scale-up fase
📍Amsterdam

Veel kinderen op de plattelandsgebieden van Kenia, Zambia, Malawi en Oeganda stoppen vroegtijdig met school of gaan überhaupt niet naar school. Door te sporten en te spelen kunnen kinderen beter omgaan met de uitdagingen waar zij dagelijks mee geconfronteerd worden zoals; geweld, kinderarbeid, tienerzwangerschappen, kindhuwelijken en analfabetisme. De kennis over de positieve impact van fysieke activiteit op de ontwikkeling van kinderen ontbreekt vaak, materialen zijn te duur en fysieke ontwikkeling wordt niet als een prioriteit beschouwd. Sport en spel maakt school aantrekkelijker en motiveert kinderen uit om naar school te komen en op school te blijven. Zo versterken we met ons programma het basisonderwijs en geven we kinderen een extra zetje om goede keuzes te maken en deze na te streven.


Lees meer

Professionals over Join for Joy

Andreea
Ik ben echt blij dat ik kon Join for Joy helpen. De positieve impact die ze hebben in de gemarginaliseerde gemeenschappen is groter dan op het eerste gezicht lijkt. Samenwerking met Romee was echt een plezier: ze is professioneel, enthousiast en erg betrokken op het doel van Join for Joy.
Tom
Zeer prettige samenwerking. Veel enthousiasme, duidelijk doel.
Mariëtte
Het was erg leuk om de illustraties voor de Game Manual voor Join for Joy te maken. De communicatie met o.a. Romée verliep erg soepel en de feedback was erg duidelijk waardoor we met minimale aanpassingen tot het juiste resultaat kwamen. Mocht er in de toekomst nog een illustratie opdracht bij Join for Joy zijn, dan hou ik me aanbevolen.
Yvon
Fijne samenwerking, professioneel, heldere en direct communicatie, mooi (gezamenlijk) resultaat.
Janka
Wat was het leuk om met Romée en Minke van Join for Joy te mogen meedenken! We stimuleerden elkaar in het bedenken van nieuwe ideeën en waren kritisch op elkaar over de haalbaarheid en impact. En dat alles in een open setting waardoor 1 + 1 geen 2, maar 3 werd!