16f9f33e-40a3-4582-b7f0-ee587f965075

YouTube, LinkedIn & Instagram Ads

Organisatie in het kort

Samen met onze leden (Nederlandse natuurorganisaties) en partners overal ter wereld vormen wij de stem voor de natuur richting o.a. overheid en bedrijfsleven.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu
💛 Mensenrechten
💛 Ontwikkelingshulp

Project details

⏱️

6-12 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Dankzij jouw social media kennis kunnen wij, een internationale natuurorganisatie met een klein team, onze online zichtbaarheid vergroten. Hiermee draag je bij aan natuurbescherming wereldwijd!

Nadine Kliffen

Nadine Kliffen

International Union for Conservation of Nature NL

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Als team hebben we enige ervaring met adverteren via verschillende social media kanalen (LinkedIn, Instagram, YouTube), maar we missen een goede basiskennis en de kennis over wat wanneer het beste werkt. Omdat we een beperkt budget en capaciteit hebben, willen we graag weten hoe we dit het beste kunnen inzetten en doelen kunnen behalen bij specifieke doelgroepen (bijv. meer volgers en donaties). Help jij ons zodat we meer kunnen doen voor natuurbescherming?

Hier zijn we naar op zoek

  • Ondersteuning bij het opzetten/schrijven van Social Ads met een klein budget.
  • Advies en training hoe we deze campagne(s) kunnen monitoren, om toekomstige Ads te kunnen verbeteren.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik heb hier eigenlijk geen kennis of ervaring mee

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een social media marketeer die een effectieve social media campagne kan opzetten (voor bijvoorbeeld Facebook, Instagram en/of LinkedIn). Benodigd: ervaring met targeting via Facebook Ads Manager en/of LinkedIn Campaign Manager.

  • Ervaring in het opzetten van social media campagnes op platforms zoals Facebook, Instagram en/of LinkedIn.
  • Je bent bekend met ads, targeting, funnels en de ins en outs van advertentiebeheer.
🌎 Social Media
📢 Social Advertisement

Dit hebben we al in huis

  • De doelen van deze campagne.
  • Social media pagina’s van onze organisatie.
  • Budget om advertenties te doen. Dit is wel beperkt en daar ligt ook onze uitdaging.
  • Visuele content (zoals foto, video, design) wanneer een visual gewenst is.
  • Google Analytics.
International Union for Conservation of Nature NL
International Union for Conservation of Nature NL

De missie van International Union for Conservation of Nature NL.

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
💒 Gevestigde organisatie
📍Amsterdam

De natuur is onze basis. Zolang wij zorgen dat de natuur gezond blijft, kunnen we haar vruchten blijven plukken. En die op een eerlijke manier verdelen: met onze medemens, met andere soorten, met toekomstige generaties. Dáár werken wij aan. Aan een rechtvaardige wereld waarin natuur wordt gewaardeerd en beschermd.

Lees meer

Professionals over International Union for Conservation of Nature NL

Leon
Een fijne samenwerking waar de kennis en kunde werden gebundeld en wat zichtbaar terug te zien is in de visuele stijl. Een samenwerking en resultaat om samen trots op te zijn!
Martha
Het was fijn om samen te werken met International Union for Conservation of Nature NL omdat de communicatie en de samenwerking fijn waren. De afspraken waren helder en ik vond mijn contactpersoon sympathiek en betrokken. Bovendien ook leuk en inspirerend om op deze manier een (kleine) bijdrage te leveren aan een goed doel.
Youp
De samenwerking met Elske en haar collega's van IUCN was erg fijn. Het team was nieuwsgierig naar de aanpak van ons project en stelde goede vragen om meer te weten te komen over social advertising. Met een open en gezond kritische blik hebben we na afloop van de campagne op een prettige manier learnings opgedaan op het gebied van advertising en strategie waar IUCN in de toekomst hoe dan ook wat aan gaat hebben.
Stephanie
Hele fijne ervaring met IUCN NL! Goede communicatie, waren begripvol en geduldig toen ik door persoonlijke omstandigheden de workshop moest verzetten. Vriendelijk team waar ik graag nog eens mee zou werken!
Hanno
Er was een goede voorbereiding en briefing en op de dag zelf was het prettig samenwerken met Nicky. Na afloop werd ik nog verrast met een mooie bos bloemen!
Jorian
Leuk team om mee samen te werken en fijn contact gehad met Elske gedurende het traject.