Hoormij01 Cover LR

Strategisch advies over ambassadeursschap

Organisatie in het kort

Hoormij∙NVVS

Twee miljoen mensen in Nederland ondervinden ernstige last van gehoorverlies, tinnitus, Ménière en andere oorklachten. Hoormij∙NVVS zorgt ervoor dat mensen met een hooraandoening goed geïnformeerd zijn, elkaar kunnen ontmoeten en hun belangen worden behartigd.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Gezondheid en ziektebestrijding
💛 Welzijn
💛 Wetenschap en onderzoek

Project details

⏱️

6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Vanuit huis

🚀

Starten binnen één maand

apostrophe-beginning

Met jouw kennis kunnen we ambassadeurs aan ons binden die bijdragen aan onze naamsbekendheid, hogere bezoekersaantallen en meer donateurs.

Wil Verschoor

Wil Verschoor

Hoormij∙NVVS

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

We willen ambassadeurs inzetten die onze aandoeningen (slechthorendheid, tinnitus/oorsuizen, problemen met evenwicht) een gezicht geven. Van meerdere BN-ers is bekend dat zij gehoorschade hebben. Wij willen graag deze BN-ers inzetten als ambassadeurs voor tinnitus, maar we missen de expertise om van het ambassadeurschap een structureel succesverhaal te maken. Voordat we mogelijke ambassadeurs benaderen, willen we graag bekijken of het mogelijk is om een format te ontwikkelen. Bijvoorbeeld: Welke aandoening wordt er in het licht gezet? Vertellen van persoonlijke ervaringen met de aandoening? Wat is de essentie van de interventie met Hoormij voor die persoon?

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, ambassadeurs, missie & identiteit en propositie.
  • Een startplan waar de besproken onderwerpen worden teruggekoppeld.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
  • We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.

Hoormij∙NVVS
Hoormij∙NVVS

De missie van Hoormij∙NVVS.

👩‍⚕️Gezondheid en ziektebestrijding
💒 Gevestigde organisatie
📍Houten

Slechter horen of te maken hebben met een gehoor- en evenwichtsaandoening kan een strijd zijn. Met jezelf, voor acceptatie. Met mensen in je omgeving, die niet echt door hebben wat je meemaakt. Het zegt niets over de kwaliteiten, maar door bijvoorbeeld vermoeidheid, concentratieproblemen of overprikkeling is het wel van invloed op je functioneren. Wij begrijpen dat. We willen dat iedereen met een hooraandoening, dit zijn er zowat twee miljoen in Nederland, mee kan doen in de samenleving. Daar werken we aan door de belangen van mensen met een hooraandoening te behartigen, betrouwbare informatie te geven en door mensen bij elkaar te brengen (lotgenotencontact). Wij horen deze mensen.

Lees meer