

Kennissessie Social Media
Organisatie in het kort
Groente & Fruitbrigade voorziet iedere voedselbankklant elke week van verse groente & fruit gered van voedselverspilling.
Lees meerImpact thema’s
Project details
3-6 uur in totaal
Verspreid over 1-2 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Met jouw hulp kunnen we onze social media kanalen beter inzetten en nog meer van onze doelstellingen behalen.

Annemarie Franssen
Groente & Fruit brigade
Projectomschrijving
Ons huidige kennisniveau.
We hebben verschillende doelgroepen waar we mee willen communiceren. Zowel leveranciers van groente & fruit, nieuwe en huidige vrijwilligers en een algemeen publiek dat dient te weten wat we precies doen. Onze huidige social media kanalen (LinkedIn, Twitter en Facebook) hebben een klein bereik en dit willen we veranderen. Vragen die daarbij naar boven komen zijn; welke kanalen voor welke doelgroep, welke content voor welk kanaal en hoe kunnen we meer likes, shares en volgers krijgen?
De inhoud van de sessie.
- Hoe start je als organisatie met social media? (Tools, disciplines, organisatie setup)
- Wat kan je leren van best practices, concrete voorbeelden en/of succesverhalen? (bijvoorbeeld binnen de goede doelen sector).
- Wat zijn jouw persoonlijke tips, hacks & tricks?
- Hulp met het formuleren van onze doelen, target audiences en kanalen prioritisatie.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een social media specialist die zijn of haar kennis van social media kan overbrengen in een workshop of presentatie vorm. Pre: ervaring met het faciliteren van workshops en/of presenteren voor groepen.


De missie van Groente & Fruit brigade.
Groente & Fruitbrigade heeft als missie om iedere voedselbankklant iedere week te voorzien van verse groente & fruit. Daartoe zijn in de grote versregio's in Nederland (Westland en Limburg) elke week vrijwilligers aan de slag om grote partijen overschotten en buitenbeentjes te verzamelen, sorteren en distribueren naar distributiecentra van Voedselbanken Nederland. #SamenEtenWeGezonder
Lees meer