

Strategisch advies over Marketing
Organisatie in het kort
Goud van Noord werkt aan een Rotterdam waarin mensen die ‘kansarm’ genoemd worden de mogelijkheid krijgen hun talenten in te zetten voor de samenleving en om zich te ontplooien. Wij hebben oog voor ieders talent en iedereen doet mee.
Lees meerImpact thema’s
Project details
6-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Wanneer de professional aangeeft te kunnen starten (binnen 2 maanden).
Wil jij met ons meedenken hoe we ons werk zichtbaarder kunnen maken en hoe we donateurs kunnen werven? Dan werk je mee aan kansen voor mensen om (opnieuw) mee te gaan doen!

Gerlinda Robbertsen
Goud van Noord
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Goud van Noord is jonge en vitale stichting. We zijn afhankelijk van fondsen, subsidie, vrijwilligers en donaties. In december 2021 hebben we onze eigen doneer pagina op de website. Daarnaast verschijnt in januari 2022 onze eerste nieuwsbrief. We zijn nu op zoek naar manieren om mensen op onze pagina te laten landen. Hoe kunnen we ons werk en onze doneerpagina actief en passend onder de aandacht brengen?
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek & doelstellingen, positionering & identiteit en kanalen & doelgroepen.
- Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
- Een startplan met adviezen en concrete next steps.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
- We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
- Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
Wat hebben we al?
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- De marketing doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.


De missie van Goud van Noord.
We hebben een groep Rotterdammers leren kennen die vaak kansarm genoemd wordt. Zij willen meedoen, maar het kan knap lastig zijn om er tussen te komen. Wij denken dat dit ons allemaal iets te zeggen heeft. Daarom zoeken wij iedere dag naar mogelijkheden om hun talenten in te zetten voor de samenleving en zich te ontplooien. Wij geloven in de kracht van netwerk, de kracht van samen en de kracht van onze boodschap: jij bent goud!