

Tone of Voice guide
Organisatie in het kort
Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools.
Lees meerImpact thema’s
Project details
12-16 uur in totaal
Verspreid over 3-5 weken
Met een betere tone of voice kunnen we sneller naar ons doel van 50.000 theeboeren aan een leefbaar loon!

David Kellerman
Frank about tea
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Een consistentere tone of voice, is een beter bereik onder onze doelgroep, betekent meer sales en sneller naar ons doel van 50.000 theeboeren aan een leefbaar loon. Kun jij kijken waar onze tone of voice aan consistentie verliest, of waar aangescherpt moet worden?
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige tone of voice.
- Een document met communicatie richtlijnen voor ons merk (bijvoorbeeld de schrijfwijze, de toon, voor wie (doelgroepen), terminologie (wat zeggen we wel & en wat niet), etc.)
- Startplan met duidelijke praktijk voorbeelden.
- Duidelijke vertaling van tone of voice naar verschillende kanalen.
- Eventueel begeleiding in implementatie (niet noodzakelijk).
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een communicatie expert die een duidelijke Tone of Voice Guide kan opstellen. Benodigd: ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.
Wat hebben we al?
- Huidige missie, visie en waarden.
- Een idee van de persoonlijkheid die je graag wilt overbrengen.
- Doelgroepomschrijving.
- Brand landscape.
- Basis tone of voice.
- Je kan me ook alvast een vraag stellen via de knop hieronder!


De missie van Frank about tea.
Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waar wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienden, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!
Lees meer