

Illustraties
Organisatie in het kort
Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools.
Lees meerImpact thema’s
Project details
24-32 uur in totaal
Verspreid over 4-6 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Door illustraties te hebben die ons merk sterker uitdragen, spreken we een grotere groep klanten aan. Hiermee kunnen wij nog meer boeren een leefbaar loon geven!

David Kellerman
Frank about tea
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
We willen ons merk onderscheidender en aansprekender maken, waardoor het beter aansluit bij onze (activistische) doelgroep :). Om dit te doen willen wij voor onze website illustraties hebben die onze impact weergeeft. Hoe meer mensen wij bereiken, hoe meer wij in staat zijn nog meer boeren te helpen met een leefbaar loon. Win, win!
Wat hebben we nodig?
- Illustraties die passen bij onze huisstijl, die te gebruiken zijn voor communicatie-uitingen in bijvoorbeeld print, online en/of merchandise.
- Iemand die creatief mee kan denken over de visuele invulling.
- Oplevering in benodigde format van de drukker (waarschijnlijk JPG, PNG, PDF .Ai of EPS)
- Illustratie/icons voor op onze website die onze impact beschrijven
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een grafisch designer die (zelf gecreëerde) illustraties kan maken voor communicatie uitingen, binnen de huisstijl van de organisatie, voor verschillende kanalen (zoals print, online en/of merchandise).
- Jij weet hoe je ideeën tot leven kan brengen met illustratie.
- Ervaring met het ontwerpen van illustraties afgestemd op de huisstijl van een organisatie.
- Je weet wat er nodig is voor diverse communicatieplatforms zoals print, online en merchandise.
Wat hebben we al?
- Een globaal idee waarvoor de illustratie gebruikt zal worden.
- Doelgroepomschrijving.
- Huisstijl (met elementen zoals logo, kleuren, lettertypes).
- Website
- Verpakkingen
- Social media
- Beginsels van illustraties


De missie van Frank about tea.
Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waar wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienden, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!
Lees meer