

Communicatie strategie
Organisatie in het kort
Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-24 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Met een strakker merk en strakkere communicatie, landen wij beter bij onze doelgroep. Zij kopen meer thee en helpen daarmee meer theeboeren aan een leefbaar loon.

David Kellerman
Frank about tea
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Door corona zijn we positief gepusht om ons online merk weer op te bouwen. Dit vraagt om strakke communicatie die begrijpbaar is voor onze klant. Momenteel missen wij de knowhow om dit op de juiste manier in te zetten. Een professional zoals jij kan ons helpen om net die professionaliteitsslag te maken, waardoor wij meer theeboeren aan een leefbaar loon kunnen helpen.
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige content activiteiten.
- Strategisch overleg/sparren over huidige doelstellingen, activiteiten, doelgroepen en toekomstplannen.
- Een communicatie strategie met bijvoorbeeld zaken als communicatieboodschap, communicatiedoelstellingen, doelgroepen.
- Een start plan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een communicatie strateeg die een effectieve communicatie strategie kan formuleren. Benodigd: heeft ervaring met content, communicatiedoelstellingen, doelgroepen en strategie.
Wat hebben we al?
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
- Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Uitgebreide klantonderzoek.
- Brand landscape (who do we serve, who do we don't serve, what brands do we like, what is our tone of voice etc.)


De missie van Frank about tea.
Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waar wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienden, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!
Lees meer