

Marketing strategie sessies
Organisatie in het kort
Impact thema’s
Project details
6-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Wij zijn op zoek naar de expertise van een online marketeer om geïnspireerd te worden en richting te geven aan ons online marketing beleid.

Nina Bidault
Foodwatch
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Bij het nadenken over onze rapportages van de diverse fondsenwervingskanalen, (TM, DM, Nieuwsbrieven en website) werden we ons ervan bewust dat we iemand nodig hebben om verder te kijken dan we nu zelf doen / kunnen. Wij zijn op zoek naar de expertise van een online marketeer om geïnspireerd te worden en richting te geven aan ons online marketing beleid. Op die manier willen we onze doelgroep uitbreiden. Hoe bereiken we online de mensen die geïnteresseerd zijn maar nog niet bij ons betrokken zijn? Hoe kunnen we het geefgedrag beïnvloeden van onze nieuwsbrief abonnees en signers?
Wat hebben we nodig?
- 2 tot 4 één uur strategiesessies met een strategische marketing professional.
- Waarin jullie de volgende onderwerpen behandelen: problematiek & doelstellingen, positionering & identiteit en kanalen & doelgroepen.
- Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
- Een startplan met adviezen en concrete next steps.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of marketeer, die als facillitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) marketing thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.
Wat hebben we al?
- Interne contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- De marketing doelen/challenges die we hebben.
Waarom is dit project van waarde?
Het zijn moeilijke tijden voor NGOs. In onze strijd voor gezond, eerlijk en veilig voedsel hebben wij donaties nodig, mede omdat wij 100% onafhankelijk willen zijn van overheid en bedrijfsleven. Campagnevoeren kunnen wij goed, nu nog de fondsen die dat mogelijk kunnen maken.


De missie van Foodwatch .
Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.
Lees meer