

Strategisch advies over Social Media
Organisatie in het kort
Wij zetten ons in voor een wereld waarin kanker hopelijk geen dodelijke ziekte meer hoeft te zijn. Wij inspireren mensen vanuit de liefde voor het leven om samen in actie te komen voor meer onderzoek naar kanker. Kanker verslaan wij samen!
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Vanuit huis
We kunnen direct starten
We hopen op 23 juni 2024 het tofste event van heel Breda neer te zetten, met honderden deelnemers en nog veel meer toeschouwers. Help jij mee?

Vera Vandenberghe
Fight Cancer
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
In 2024 gaan we echt iets heel tofs doen in Breda: Fight Cancer Day. We slaan met allerlei partijen de handen ineen, en zo zal ook Swim to Fight Cancer, LoveLife Run én iemand van SportCity samen gaan kijken we deze dag kunnen vormgeven met zwemmen, hardlopen en spinnen, allemaal om geld op te halen voor kankeronderzoek. Gezien we nog nooit zoiets groots hebben georganiseerd (we denken aan 1000 deelnemers) en we ook écht grootste plannen hebben, zoeken wij iemand om sturing te geven aan ons social media team, en m.n. een marcom plan te maken.
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: content, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
- We zoeken dus vooral iemand die ons kan helpen om een compleet Marketing- communicatieplan te maken. We zijn vooral benieuwd hoe we dit toffe idee tot één geheel kunnen promoten. We hebben al een team van zo'n 20/25 kernteamleden die dit organiseren. Iemand met strategische kennis op het gebied van marketing / communicatie mist nog.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of Social Media specialist, die als sparringpartner kan helpen bepaalde Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.
- Je hebt ervaring met het maken van strategische plannen, inclusief doelstellingen, positionering, doelgroep en kanalen.
- Jouw inzichten en expertise zullen bijdragen aan het optimaliseren van onze online zichtbaarheid.
- Jij vind het leuk om als sparringpartner te helpen met onze Social Media strategie en het bereiken van ons doel.
- Bij voorkeur woonachtig
Wat hebben we al?
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- De doelgroep(en) die we willen bereiken.
- Missie en visie.
- Onze huidige Social Media kanalen.
- Er staat ook al een team klaar voor het plaatsen van berichten op de socials, het maken van nieuwsbrieven en het houden van interviews (met bijv deelnemers)
- We hebben huisstijlwijzers en een heleboek kennis en documentatie ter beschikbaar


De missie van Fight Cancer.
In totaal krijgen in Nederland meer dan 124.000 mensen per jaar kanker, dit zijn er 14 per uur. Fight cancer wil iets doen aan deze schokkende aantallen. Onder het motto ‘Love life. Fight cancer.’ inspireren wij mensen om in actie te komen om geld op te halen voor kankeronderzoek en preventie.
Lees meer