
Strategisch advies over Marketing
Organisatie in het kort
Een magazine/platform voor ideeën en cultuur, vanuit Europa, voor de wereld; een nieuwe République des Lettres,
Lees meerImpact thema’s
Project details
6-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
We hebben een geweldig blad gemaakt, met het bereik bewezen dat er een wereldwijd publiek is; om te slagen moeten we nu met een professional de marketing ook serieus gaan aanpakken

sander pleij
European Review Of Books
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
We hebben een geslaagde crowdfunding, 2 kwalitatief geslaagde nummers, enorm veel respons en wereldwijd veel meer losse nummers verkocht dan we dachten. Om de begroting rond te krijgen, moeten we de eerste circa 500 betalende abonnees (stand 13 maart) nog in dit jaar verdubbelen.
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
- Advies over prioriteiten: meer losse verkoop, meer print-abonnementen, meer digitale abonnementen, meer websitebezoekers, meer (gratis) nieuwsbrieflezers. (En missen we iets?).
- Advies over welke middelen: meer winkels benaderen voor losse verkoop, meer algemene reclame in winkels en buitenlucht, meer digitale reclame, meer inzetten op sociale media-posts, en welke andere middelen zijn er.
- Advies over hoe: met name: welke sociale media, hoe onze website en onze website-data te gebruiken om nieuwe abonnees te krijgen (en om die te behouden...), maar ook: hoe moeten we reageren als een winkel in Londen vraagt of we een presentatie willen houden: moeten we dan een wijdere Europese campagne organiseren.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of marketeer, die als facillitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) marketing thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.
Wat hebben we al?
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Missie en visie.


De missie van European Review Of Books.
* Er is weinig grensoverschrijdend intellectueel gesprek in Europa. Meer mensen spreken en lezen Engels, maar lezen media uit UK en USA. Duizenden interessante schrijvers en denkers uit Europa en elders komen daar te weinig aan bod.
* Cultuur wordt in media vaak behandeld als consumptiegoed: korte recensies met sterren adviseren vooral of iets wel of niet gekocht of bezocht moet worden.