

Contentstrategie
Organisatie in het kort
Dierenambulance Amsterdam staat 24/7 klaar voor dieren in (medische) nood in Amsterdam e.o.
Lees meerImpact thema’s
Project details
Vanaf de start: 20 tot 35 uur, binnen 3 - 7 weken. Na afronding project, 1-2 maanden 4 check-in momenten. Op locatie en/of vanaf huis.
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Wij staan 24/7 klaar voor dieren in nood, de mensen die van hen houden en een gezonde stad.

Cas Aaftink
Dierenambulance Amsterdam
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
N.a.v. dit rapport gaat een collega, die tevens webdesigner is, aan de slag met de site. Zij wordt graag betrokken bij deze gesprekken.
Wij leren graag van jouw expertise: Hoe vertellen wij het beste onze boodschap? Wat, waarom en hoe doen we dat? Ook missen wij richtlijnen/ werkwijzes. Het zou super zijn als we meer met concrete richtlijnen gaan werken en kunnen beargumenteren wat en waarom er iets staat.
De visie, missie, doelstellingen en boodschap vertalen zich niet (voldoende) naar onze media. Er ontbreekt eenheid (tussen bv. website, tijdschrift en sociale media)
In overleg zouden we graag, na afronding van het project, een aantal check-in momenten met je plannen over hoe de uitvoering gaat.
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige content activiteiten.
- Strategisch overleg/sparren over huidige doelstellingen, activiteiten, doelgroepen en toekomstplannen.
- Een contentstrategie met bijvoorbeeld zaken als communicatieboodschap, communicatiedoelstellingen, doelgroepen, content-tactieken. (We staan erg open voor input)
- Een start plan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.
- Coaching/begeleiding in de uitvoering van de strategie: richtlijnen, werkwijzes & content vertalen naar mediakanalen
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een contentstrateeg die een effectieve contentstrategie kan formuleren. Benodigd: ervaring met content, communicatiedoelstellingen, doelgroepen en strategie.
Wat hebben we al?
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
- Boodschap en doelgroep zijn mooie aandachtspunten
- Voorkeur samenwerken op onze locatie (Voorlandpad 2, Amsterdam)
- Wij hebben veel content, maar het vertaalt zich nog niet (logisch) naar onze media.
Waarom is dit project van waarde?
Dit project helpt ons onze boodschap over te dragen. Te weinig Amsterdammers weten wat wij allemaal doen. Jouw expertise en begeleiding biedt ons de mogelijkheid om duurzaam verder te werken met de uitvoering van onze communicatie.


De missie van Dierenambulance Amsterdam.
Dierenambulance Amsterdam staat 24/7 klaar voor dieren in (medische) nood in Amsterdam e.o.
Onze missie:
Wij streven ernaar om acute professionele hulpverlening en vervoersdiensten te bieden aan dieren in nood en daarnaast bewustwording te creëren bij Amsterdammers over het dierenwelzijn in de stad.
Onze hoofddoelstellingen:
- Het bevorderen van dierenwelzijn door dierenleed te voorkomen of te verminderen door dieren zo snel mogelijk te stabiliseren en te vervoeren.
- Het ondersteunen van de eigenaren van dieren of omstanders van dieren die in acute nood verkeren.
- Het zorgdragen voor een gezonde stad voor dier en mens.