00aa9e54-c9d1-4dc8-9bd1-e57d01b2470b (1)

Contentstrategie

Organisatie in het kort

Dierenambulance Amsterdam staat 24/7 klaar voor dieren in (medische) nood in Amsterdam e.o.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Dierenwelzijn
💛 Educatie
💛 Duurzaamheid, natuur en milieu

Project details

⏱️

Vanaf de start: 20 tot 35 uur, binnen 3 - 7 weken. Na afronding project, 1-2 maanden 4 check-in momenten. Op locatie en/of vanaf huis.

🚀

We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

apostrophe-beginning

Wij staan 24/7 klaar voor dieren in nood, de mensen die van hen houden en een gezonde stad.

Cas Aaftink

Cas Aaftink

Dierenambulance Amsterdam

Projectomschrijving

Waarom we dit project starten?

N.a.v. dit rapport gaat een collega, die tevens webdesigner is, aan de slag met de site. Zij wordt graag betrokken bij deze gesprekken.
Wij leren graag van jouw expertise: Hoe vertellen wij het beste onze boodschap? Wat, waarom en hoe doen we dat? Ook missen wij richtlijnen/ werkwijzes. Het zou super zijn als we meer met concrete richtlijnen gaan werken en kunnen beargumenteren wat en waarom er iets staat.
De visie, missie, doelstellingen en boodschap vertalen zich niet (voldoende) naar onze media. Er ontbreekt eenheid (tussen bv. website, tijdschrift en sociale media)
In overleg zouden we graag, na afronding van het project, een aantal check-in momenten met je plannen over hoe de uitvoering gaat.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige content activiteiten.
  • Strategisch overleg/sparren over huidige doelstellingen, activiteiten, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een contentstrategie met bijvoorbeeld zaken als communicatieboodschap, communicatiedoelstellingen, doelgroepen, content-tactieken. (We staan erg open voor input)
  • Een start plan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.
  • Coaching/begeleiding in de uitvoering van de strategie: richtlijnen, werkwijzes & content vertalen naar mediakanalen

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een contentstrateeg die een effectieve contentstrategie kan formuleren. Benodigd: ervaring met content, communicatiedoelstellingen, doelgroepen en strategie.

✍️ Copywriting
🧭 Communicatie strategie

Wat hebben we al?

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Boodschap en doelgroep zijn mooie aandachtspunten
  • Voorkeur samenwerken op onze locatie (Voorlandpad 2, Amsterdam)
  • Wij hebben veel content, maar het vertaalt zich nog niet (logisch) naar onze media.

Waarom is dit project van waarde?

Dit project helpt ons onze boodschap over te dragen. Te weinig Amsterdammers weten wat wij allemaal doen. Jouw expertise en begeleiding biedt ons de mogelijkheid om duurzaam verder te werken met de uitvoering van onze communicatie.

Dierenambulance Amsterdam
Dierenambulance Amsterdam

De missie van Dierenambulance Amsterdam.

🦍Dierenwelzijn
💒 Gevestigde organisatie
📍Amsterdam

Dierenambulance Amsterdam staat 24/7 klaar voor dieren in (medische) nood in Amsterdam e.o.

Onze missie:
Wij streven ernaar om acute professionele hulpverlening en vervoersdiensten te bieden aan dieren in nood en daarnaast bewustwording te creëren bij Amsterdammers over het dierenwelzijn in de stad.

Onze hoofddoelstellingen:
- Het bevorderen van dierenwelzijn door dierenleed te voorkomen of te verminderen door dieren zo snel mogelijk te stabiliseren en te vervoeren.
- Het ondersteunen van de eigenaren van dieren of omstanders van dieren die in acute nood verkeren.
- Het zorgdragen voor een gezonde stad voor dier en mens.

Lees meer

Professionals over Dierenambulance Amsterdam

Miriam
Fijne samenwerking! Cas en Margje zijn super aardig en het project is erg leuk geworden!
Sanja
Cas is een bevlogen dierenvriend die zijn vaardigheden enthousiast inzet. Hij is creatief en gezellig om mee samen te werken.
Thom
Het was fijn om samen te werken met Cas! We hebben samen gewerkt aan een campagne voor nieuwe vrijwilligers voor meldkamer voor de Dierenambulance. Om hier leads voor te krijgen was nogal een uitdaging, maar uiteindelijk mede door een Facebook Ads campagne in te zetten voor de Open Dag deze maand, zijn er veel potentiële vrijwilligers op afgekomen.
Ruben
Leergierige club mensen die echt bereid zijn om hard te werken aan hun communicatie. En dat ook nog eens voor een heel belangrijk doel. Zorgen voor dieren = zorgen voor mensen