e83213da-6940-4431-ba42-5827a5550078
🌱 Help deze organisatie Of stel een vraag

Advies over Communicatie/PR plan

Organisatie in het kort

Educatie door peer support is de missing link in de behandeling van type 1 diabetes. Wij zijn de praktijk naast het product en behandeling.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Gezondheid en ziektebestrijding
💛 Educatie
💛 Welzijn

Project details

⏱️

6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de project grootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Vanuit huis

🚀

Starten binnen twee maanden

apostrophe-beginning

Met jouw ijzersterke PR-skills geven we gezicht aan een onzichtbare ziekte. Help je mee type 1 te verbeteren?

Cas de Heus

Cas de Heus

Diabetes+

Projectomschrijving

Waarom we dit project starten?

We willen P(owe)R(rr) toevoegen aan ons goede doel om samen meer de impact voor type 1 diabetes te laten zien met alle denkbare Pr-instrumenten denkbaar. Welke PR-specialist mét ervaring helpt ons impact te maken voor meer awareness voor type 1 diabetes in Nederland?

Wat hebben we nodig?

  • PR strategie/plan (volledige blauwdruk PR strategie voor Diabetes+)
  • Inhoud (persbericht, go to market plan, tools, shortlist, wishlist, roadmap met querilla acties etc.)
  • Inzet (perslijsten zodat we de blauwdruk direct in de praktijk brengen)
  • Uiteraard denken we dit samen uit in een aantal sessies. Niets hoef je alleen te doen!

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een MarCom of PR specialist, die kan meedenken over bepaalde strategische communicatie thema's zoals doelgroep en media. Benodigd: ervaring met zaken als doelgroep & media, PR content, PR kalender en persbericht.

🗞 PR
🧭 Communicatie strategie

Wat hebben we al?

  • Een idee van het onderwerp of verhaal dat wij willen verspreiden in de media.
  • Missie en visie.
  • De doelgroepen die we willen bereiken.
  • Na 3 jaar is Diabetes+ inmiddels een belangrijk onderdeel van het Nederlandse diabeteslandschap, met impact en focus op type 1. In het nu, voor een betere morgen. Voor, over en dóór type 1-ers. Samen geven we de komende jaren, met steun van vrijwilligers, gezicht aan een onzichtbare ziekte, handvatten voor iemands reis en empowerment. Daar zetten wij ons elke dag keihard voor in! Een beter leven met type 1, dat is onze missie.
  • We willen iedereen bereiken met type 1. Of je ermee in aanraking bent óf nog komt. We willen regelgevers bereiken, beleidsmakers, politiek, zorgprofessionals, werkgevers. Iedereen die moet weten wat type 1 inhoudt.
Cas de Heus
Cas de Heus Oprichter
Diabetes+
Diabetes+

De missie van Diabetes+.

👩‍⚕️Gezondheid en ziektebestrijding
🌿 Groeiende fase
📍Berkel en Rodenrijs

Stichting Diabetes+ zet zich in voor een betere kwaliteit van leven voor mensen met type 1 diabetes en voor iedereen eromheen. Of je nu partner, ouder, kind, vriend(in), sportmaatje, behandelaar of werkgever bent van iemand met type 1. Of je ermee in aanraking bent óf nog komt. Los van leeftijd, gender, afkomst, behoefte of knowhow. Het beste uit een leven met type 1 halen, dat is onze missie!

Lees meer