

Strategisch Communicatie & PR advies
Organisatie in het kort
De Speeldernis als speelplek en kenniscentrum biedt een gastvrije, ruige natuurspeeltuin waar al spelend geleerd wordt over de natuur, je eigen fysieke mogelijkheden, samenwerken en verbeelden. Onze kracht is dat we iedereen spelenderwijs waardevolle lessen voor een duurzame toekomst meegeven.
Lees meerImpact thema’s
Project details
6-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Met een geweldige (communicatie)strategie, plan en uitvoering kunnen wij iedereen op de hoogte houden van de bouw van de boomhut, en daardoor meer bezoekers trekken.

Carolien Ruigrok-Nieuwland
De Speeldernis
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
De kinderen gaan de boom in: we gaan een Reuze Boomhut bouwen! Hopelijk wordt de eerste paal in februari geslagen. Rondom dit grote project willen we natuurlijk graag reuring veroorzaken zodat het op den duur meer bezoekers gaat trekken. Ook willen we toewerken naar een feestelijke opening, of meerdere openingen: voor VIPS (fondsen) en voor kinderen. We hebben dus genoeg om te vertellen, maar missen de skills om vanaf nu (contract met de aannemer is getekend) een plan te maken en uit te voeren waarmee we dit bijzonder traject onder de aandacht kunnen brengen én alle stappen kunnen uitvoeren.
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige communicatie-activiteiten.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, doelgroep, PR benadering, kanalen, etc.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een ervaren communicatie specialist of adviseur, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc.
Wat hebben we al?
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
- Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
- Belangrijke mijlpalen voor in de PR kalender.



De missie van De Speeldernis.
Binnen steden is er steeds minder ruimte om te spelen, stadsjeugd zit meer binnen, beweegt te weinig, maakt onvoldoende gebruik van de creativiteit die ieder kind eigen is en is onbekend met natuur. Spelen in de natuur is gezond, door te spelen in de natuur kom je letterlijk en figuurlijk, lekkerder in je vel te zitten. Je gebruikt je spieren, ontdekt waar je grenzen liggen en leert samenwerken. Natuurspeeltuin de Speeldernis draagt bij aan een duurzame toekomst voor kinderen door een onvergetelijke speel- en leerervaringen in en met de natuur te bieden. Onze kennis over natuur en het natuurlijk en veilig leren spelen dragen we over op de kinderen, volwassenen, onze medewerkers en organisaties.
Lees meer