

Strategisch advies over Social Media
Organisatie in het kort
De Oogvereniging is de patiënten- en belangenorganisatie voor alle mensen met een oogaandoening in Nederland.
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Denk mee hoe we oogaandoeningen in the picture zetten! Daarmee helpen we zoveel mogelijk mensen met betrouwbare informatie, lotgenotencontact en belangenbehartiging.

Marinda Hammann
De Oogvereniging
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
We willen oogaandoeningen op social media meer zichtbaar maken en daarbij mensen met oogaandoeningen helpen. Vanuit de Oogvereniging willen we meer aandacht besteden aan onze social media. We hebben Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Youtube. Kun jij met ons meedenken over hoe we deze kanalen optimaal kunnen inrichten en gebruiken om meer mensen te bereiken.
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: content, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of Social Media specialist, die als sparringpartner kan helpen bepaalde Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.
Wat hebben we al?
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Onze huidige Social Media kanalen.



De missie van De Oogvereniging.
De Oogvereniging maakt mensen met een oogaandoening zichtbaar. Dat doen wij om ervoor te zorgen dat ze de beste oogzorg krijgen en helemaal mee kunnen doen in de maatschappij.
Lees meer