d5bdb082-28ff-47fc-8a7b-09f95c8c3fc3

Sparren over boodschap campagne

Organisatie in het kort

Pleegzorg is niet altijd makkelijk. De NVP helpt pleeggezinnen om zo goed mogelijk voor een pleegkind te zorgen en dit vol te houden.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Kind en gezin

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de project grootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Met jouw hulp kunnen we het aantal leden en donateurs vergroten, daardoor kunnen we samen met hen nog meer bereiken voor pleeggezinnen in Nederland.

Tijs Hardenbol

Tijs Hardenbol

De Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen

Projectomschrijving

Waarom we dit project starten?

We willen het aantal leden en donateurs van de vereniging vergroten en daarvoor een campagne starten. Daar hebben we allerlei ideeën over, maar vooral bij het vaststellen van de juiste boodschap en de tone of voice die daarbij past. We hebben een specifieke doelgroep waar we ons op richten, daar willen we graag met jouw kennis over sparren.

Wat hebben we nodig?

  • Meedenken over ons creatief campagne concept dat we willen lanceren.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • De nadruk in dit project ligt op het vaststellen van de boodschap en tone of voice.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een creatieve concepter/copywriter, die met ons kan sparren over de boodschap & tone of voice van een campagne die we gaan lanceren. Benodigd: ervaring met campagneconcepten

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Wat hebben we al?

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.
De Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen
De Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen

De missie van De Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen.

👪Kind en gezin
🌳 Impact scale-up fase
📍Utrecht

De NVP helpt pleeggezinnen om zo goed mogelijk voor een pleegkind te zorgen en dit vol te houden - want dat is niet altijd makkelijk. Zo kunnen kinderen die (tijdelijk) niet meer bij hun eigen ouders kunnen wonen een fijne plek krijgen in een pleeggezin.

Lees meer

Professionals over De Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen

Tim
Het was fijn samenwerken met de Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen. Ze hadden de vraag heel helder geformuleerd en voorafgaand aan onze afspraak voldoende achtergrondinformatie gegeven. Het zijn aardige en bevlogen mensen en ik vond het een heel prettig gesprek.
Melissa
De samenwerking met De Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen verliep soepel. De communicatie was duidelijk en snel. Daarnaast laten ze merken dat ze je werk waarderen en ook echt met het advies aan de slag willen.
Erwin
Erg prettige samenwerking met een fijn en enthousiast team