
Huisstijl vernieuwing
Organisatie in het kort
SOMO doet onafhankelijk, feitelijk en kritisch onderzoek en legt daarmee de invloed en ongekende macht van multinationals bloot.
Lees meerImpact thema’s
Project details
20-40 uur in totaal
Verspreid over 3-7 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Met een nieuw logo en visuele identiteit worden we meer herkenbaar en kunnen we hopelijk beleidsmakers nog beter bereiken met ons werk: bedrijven moeten maatschappelijk verantwoord ondernemen!

Madhuri Prabhakar
Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO)
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Ons doel? Een eerlijke en duurzame wereld, waarin publieke belangen zwaarder wegen dan bedrijfsbelangen. We zijn op zoek naar een nieuwe visuele identiteit voor twee van de netwerken die we hosten: OECD Watch & MVO Platform om onze missie beter weer te geven. Help je ons?
Wat hebben we nodig?
- Mogelijk een herontwerp van ons logo (in overleg).
- Huisstijl document (met daarin elementen als logo, kleurgebruik, lettertypes, etc) voor intern gebruik en samenwerkingen met externe partijen.
- Een ontwerp voor omslagfoto voor social media.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een grafisch designer die een logo en huisstijl kan ontwerpen die goed aansluiten bij de missie, visie en waarden van een organisatie. Pre: een portfolio met soortgelijke projecten (logo’s en huisstijlen).
Wat hebben we al?
- Missie en visie.
- Huidige huisstijl inclusief logo, kleurgebruik en lettertypes. Deze willen we misschien veranderen.
- Doelgroepomschrijving.
- We hebben al een website.
- Lees meer over: OECD Watch: https://www.oecdwatch.org/ en MVO Platform: https://www.mvoplatform.nl/


De missie van Centre for Research on Multinational Corporations (SOMO).
Ongecontroleerde macht en wijdverbreide straffeloosheid van bedrijven heeft geleid tot talloze milieurampen, schendingen van arbeidsrechten en ondoorzichtige toeleveringsketens.
Samen met onze partners brengen wij kennis waar het verschil maakt: van lokale gemeenschappen tot bestuurskamers.
Ons doel? Een eerlijke en duurzame wereld, waarin publieke belangen zwaarder wegen dan bedrijfsbelangen.