

Strategisch advies over Social Media
Organisatie in het kort
Wij passen data & analytics toe om bij te dragen aan de Sustainable Development Goals, zodat we de grootste humanitaire en maatschappelijke problemen waar de mensheid mee wordt geconfronteerd kunnen oplossen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
We kunnen direct starten
Jij kan een rol spelen om onze Social kanalen de juiste richting te geven, zodat we met Analytics bij kunnen dragen aan het behalen van Sustainable Development Goals.

Robert Monné
Analytics for a Better World Institute
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
We zijn begin dit jaar gestart met ons nieuwe instituut en zijn een klein team, zonder de expertise om (online) op een effectieve manier onze doelgroepen te bereiken en ons ecosysteem te vergroten. Concreet denken we dat we via social media nieuwe partners en sponsoren kunnen bereiken. En breder: kunnen bijdragen aan het creëren van awareness en enthousiasme rondom 'Analytics for a Better World'. Wij zoeken jouw advies om ons op de rails te zetten.
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: doelstellingen, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
- Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer.
- Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strateeg of Social Media specialist, die als sparringpartner kan helpen bepaalde Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.
Wat hebben we al?
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- De doelgroep(en) die we willen bereiken.
- Missie en visie.
- Onze huidige Social Media kanalen.
- Ons lanceringsmagazine met interviews over onze missie, visie en aanpak.
- Proposities voor onze doelgroepen: NGO's/Non-profits en bedrijven/sponsoren.


De missie van Analytics for a Better World Institute.
Tegenwoordig dragen data & analytics significant bij aan het succes van bedrijven. Onze visie is dat analytics dezelfde potentie heeft om ook humanitaire en maatschappelijke problemen op te lossen, zoals hongersnood of klimaatproblemen. De tijd is rijp om deze kracht ook in te zetten om de grootste maatschappelijke problemen op te lossen waar de mensheid mee wordt geconfronteerd. Wij werken nauw samen met NGO's om deze doelen te kunnen bereiken.
Lees meer