
Social Media Event Content maken
Organisatie in het kort

De transitie naar een circulaire economie voor groene chemie en (bio)plastics verkennen en versnellen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
20 uur
Op locatie en/of vanuit huis
Starten binnen één maand
Help Transition to Circularity door jouw content-expertise in te zetten voor hun evenement, en versterk zo de boodschap van circulariteit voor groene chemie en (bio)plastics. Jouw bijdrage helpt niet alleen bij het vergroten van de bewustwording, maar ook bij het bevorderen van een circulaire economie.

Birgit Ros
Transition to Circularity
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Wij zijn Transition to Circularity, drie organisaties die zich inzetten voor groene chemie en circulare (bio)plastics. Ons doel met deze campagne is om mensen te inspireren om deel te nemen aan ons event op 30 oktober 2025 in Eindhoven en bij te dragen aan deze belangrijke transitie naar een circulaire economie. De campagne moet de kernboodschappen en thema's van ons evenement versterken. Met een goed doordachte contentstrategie kunnen we meer mensen bereiken. Jouw expertise helpt ons om onze impact te vergroten. Als campaigner krijg je de kans om je passie voor duurzaamheid om te zetten in tastbare resultaten. Sluit je bij ons aan en help ons de boodschap van circulariteit te verspreiden. We kijken ernaar uit om samen met jou aan de slag te gaan!
Hier zijn we naar op zoek
- Ontwikkel een contentcampagne met thema's die aansluiten bij de evenementdoelen.
- Schrijf en redigeer posts, blogs en artikelen, zoals korte sprekersinterviews en case studies.
- Creëer Mailchimp-mailcampagnes voor updates.
- Adviseer over de inzet van LinkedIn en YouTube voor contentdistributie en SEO content, zoekwoorden en help met het opzetten van prestatieanalyse (GA monitoring en opvolging).
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
- Jij bent een ervaren contentstrateeg met een passie voor circulariteit en ondernemerschap. Je hebt zin om een content te maken en te adviseren over de contentstrategie die de thema's van het evenement versterken.
- Je vindt het leuk om creatieve content te creëren en te optimaliseren voor verschillende kanalen.
- Je wilt graag samenwerken met een team dat zich inzet voor een de transitie naar groene chemie en circulaire (bio)plastics en bent bedreven in het gebruik van kanalen en tools zoals LinkedIn, Mailchimp en SEO-technieken.
Dit hebben we al in huis
- Duidelijke projectdoelen en deliverables: Beschrijf wat het project moet bereiken en welke specifieke resultaten verwacht worden.
- Toegang tot bestaande content en communicatiekanalen: Zorg dat de professional toegang heeft tot de huidige content en kanalen zoals LinkedIn en YouTube.
- Informatie over de doelgroep en evenement: Details over de doelgroep van het evenement en de specifieke doelen van de contentstrategie.
- Toegang tot Mailchimp en andere relevante tools: Zorg dat de professional toegang heeft tot Mailchimp en andere tools die nodig zijn voor het beheren van campagnes.
- Contactpersoon voor feedback en samenwerking: Wijs een contactpersoon aan voor regelmatige feedback en samenwerking gedurende het project.



De missie van Transition to Circularity.
Een Circulaire economie in NL in 2050, met duurzame grondstoffen en hergebruik van afvalstromen. Op donderdag 30 oktober 2025 komen we samen in Eindhoven! Georganiseerd door Biobased Circular (BBC), Groene Chemie Nieuwe Economie (GCNE) en Circular Plastic NL (CPNL), is een community en een jaarlijks event opgezet om bij te dragen aan het verbeteren van het innovatie- en ondernemersklimaat.
Lees meer