
Campagne Bewustwording en Vlees
Vlees en zuivel zijn vaak te goedkoop. Voor de gezondheid en het milieu is een eerlijke prijs nodig, daarom willen wij dat de volgende regering een heffing op vlees moet invoeren. Help jij ons met dit onder de aandacht brengen bij de consumenten?

TAPP Coalitie
De TAPP Coalitie zet zich in voor de 'echte' eerlijke prijs van voedsel, incl milieukosten, te beginnen bij vlees en zuivel. Dit heeft een negatieve impact op klimaat, natuur en volksgezondheid. De heffingsopbrengst kan gebruikt worden voor drie zaken: 1. verduurzamen landbouw (milieu, klimaat, natuur, dierenwelzijn) 2. verlaging btw op groenten en fruit 3. compensatie lagere inkomens
Help TAPP Coalitie
Campagne Bewustwording en Vlees
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 3 tot 5 weken
Met een impactvolle campagne zorgen wij ervoor dat er meer kans is op een eerlijke prijs voor dier en boer!

Door Jeroom Remmers
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 08 januari 2021
Waarom we jou nodig hebben
Vlees en zuivel zijn erg lekker, maar vaak te goedkoop. Voor de gezondheid en het milieu is een eerlijke prijs nodig, de 'true price'. We willen zorgen dat consumenten weten waarom de volgende regering een heffing op vlees zou moeten invoeren, dat een meerderheid dit wil en ook willen we aangeven welke partijen dit ook willen. Hoe meer mensen dit initiatief ondersteunen hoe meer kans op een eerlijke prijs voor dier en boer!
Wat ga je doen?
- Een concept campagne concept dat past bij onze beschikbare middelen, merk en (kleine) budget.
- Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, verhaal, tagline, rationale, mock-ups etc).
- Uitgewerkte designs (voor bijvoorbeeld een printuiting en een social media post) die klaar zijn voor gebruik
Wat we al hebben
- Budgettering
- Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
- We werken met een online interim marketeer (de aanvrager van dit project). Hij begeleidt dit project
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een creative, die een campagne communicatie concept kan bedenken/aanscherpen en de uitingen in print en/of social kan ontwerpen. Iemand die affiniteit heeft met het politieke onderwerp (eerlijke vleesprijzen in de nieuwe kabinetsplannen).
- Ervaring in grafisch ontwerp en affiniteit met creatieve campagnes
- Vaardigheid in het creëren van social media posts
- Je vindt het leuk om ideeën te delen en samen te werken

Help Jeroom de Grafisch Design te verbeteren
Jeroom is jouw contactpersoon voor dit project
Help TAPP Coalitie
Campagne Bewustwording en Vlees
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 3 tot 5 weken


De missie van TAPP Coalitie.
De TAPP Coalitie zet zich in voor de 'echte' eerlijke prijs van voedsel, incl milieukosten, te beginnen bij vlees en zuivel. Dit heeft een negatieve impact op klimaat, natuur en volksgezondheid. De heffingsopbrengst kan gebruikt worden voor drie zaken:
1. verduurzamen landbouw (milieu, klimaat, natuur, dierenwelzijn)
2. verlaging btw op groenten en fruit
3. compensatie lagere inkomens