c6f966d0-dbc4-426b-95f6-69c44521e60b

Campagne Bewustwording en Vlees

Profiel vrijwilliger

Een creative, die een campagne communicatie concept kan bedenken/aanscherpen en de uitingen in print en/of social kan ontwerpen. Iemand die affiniteit heeft met het politieke onderwerp (eerlijke vleesprijzen in de nieuwe kabinetsplannen).

Ervaring met:

  • Grafisch design

Organisatie in het kort

Invoering van een eerlijke , hogere vleesprijs in Europa levert op: 120 Mton CO2-reductie (dat is zoveel als de CO2 emissie van 4 Europese landen tezamen), 9 miljard euro lagere zorgkosten en 15 mld euro voor dierenwelzijn en milieu verbetering in de landbouw uit de opbrengst van de heffingen. Hieruit kan ook een lagere prijs voor groenten en fruit betaald worden.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Dierenwelzijn
  • Gezondheid en ziektebestrijding

Project details

💒 TAPP Coalitie

⏱️ 20-30 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de project grootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.

🗓️ Verspreid over 3-5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.

💻 Op locatie en/of vanaf huis

🏁 We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Met een impactvolle campagne zorgen wij ervoor dat er meer kans is op een eerlijke prijs voor dier en boer!
Jeroom  Remmers
Geschreven door Jeroom Remmers van TAPP Coalitie

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Vlees en zuivel zijn erg lekker, maar vaak te goedkoop. Voor de gezondheid en het milieu is een eerlijke prijs nodig, de 'true price'. We willen zorgen dat consumenten weten waarom de volgende regering een heffing op vlees zou moeten invoeren, dat een meerderheid dit wil en ook willen we aangeven welke partijen dit ook willen. Hoe meer mensen dit initiatief ondersteunen hoe meer kans op een eerlijke prijs voor dier en boer!

Wat hebben we nodig?

  • Een concept campagne concept dat past bij onze beschikbare middelen, merk en (kleine) budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, verhaal, tagline, rationale, mock-ups etc).
  • Uitgewerkte designs (voor bijvoorbeeld een printuiting en een social media post) die klaar zijn voor gebruik

💬 Heb je een vraag over dit project? Stel me gerust een vraag via de knop hieronder. Geheel vrijblijvend.

Wat hebben we al?

  • Budgettering
  • Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
  • We werken met een online interim marketeer (de aanvrager van dit project). Hij begeleidt dit project

Project alert voor soortgelijke jobs

Ontvang direct de nieuwste projecten binnen jouw skills

TAPP Coalitie
TAPP Coalitie

De missie van TAPP Coalitie.

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

De TAPP Coalitie zet zich in voor de 'echte' eerlijke prijs van voedsel, incl milieukosten, te beginnen bij vlees en zuivel. Dit heeft een negatieve impact op klimaat, natuur en volksgezondheid. De heffingsopbrengst kan gebruikt worden voor drie zaken:
1. verduurzamen landbouw (milieu, klimaat, natuur, dierenwelzijn)
2. verlaging btw op groenten en fruit
3. compensatie lagere inkomens

Lees meer