
Campagne huisstijl met materiaal ontwerpen
Organisatie in het kort

Mensen voeren weinig het gesprek over hoe het écht met ze gaat. Bij We zien mekaar inspireren en leren we mensen echte gesprekken te voeren.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-24 uur in totaal
Verspreid over 2-5 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Met een klasbak van een ontwerper zetten we een knaller van een campagne neer die leidt tot betere, echtere gesprekken!

Jorg Van Waardhuizen
Stichting We Zien Mekaar
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Bij Stichting We zien mekaar dragen we bij aan een generatie die het gesprek voert over hoe het écht met ze gaat. Daarom ontwikkelen een campagne: Mannen. Praat. Deze campagne is gebaseerd op ons eigen verhaal van het verlies van twee vrienden aan zelfdoding. Er hoort een film bij die dit laat zien en verwijst naar de campagne. De bierviltjes laten 'wegpraters' zien, bijvoorbeeld: 'Hoe gaat het?' 'Ja prima met jou?' Op de achterkant vind je dan tips hoe je het gesprek anders kunt voeren. Zo laten we de doelgroep op een laagdrempelige manier zien hoe je een beter gesprek kunt hebben.
Hier zijn we naar op zoek
- Een campagne huisstijl die aansluit bij het campagne concept.
- Doorvertaling van huisstijl naar verschillende uitingen (bijvoorbeeld print, social media posts en/of website assets).
- Wanneer relevant: oplevering in benodigde format voor digitaal of print gebruik.
- Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig.
- Bierviltjes ontwerp in stijl van onze stichting
- Bierviltjes hebben voor- en achterkant
- De viltjes moeten zowel voor online- als print worden ontworpen.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik heb hier eigenlijk geen kennis of ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een grafisch designer die een huisstijl kan ontwikkelen voor een campagne en dit vervolgens consistent kan doorvertalen naar verschillende uitingen.
- Je bent bekend met grafische software en tools.
- Ervaring in het ontwikkelen van een huisstijl en vertalen naar diverse communicatiemiddelen.
- Je zet ideeën en concepten gemakkelijk om in aansprekende visuele content.
Dit hebben we al in huis
- Een globaal campagne concept / boodschap.
- Doelgroepomschrijving.
- Huisstijl (met elementen als logo, kleuren, lettertypes).
- Tekstuele uitwerkingen voor uitingen die ontworpen moeten worden.



De missie van Stichting We Zien Mekaar.
We kunnen over vanalles praten, maar over hoe het écht gaat? Dat blijkt toch lastiger en ongemakkelijker dan het op het eerste gezicht lijkt. In ons geval heeft dat geleid tot twee zelfdodingen in onze vriendengroep. Met Stichting We zien mekaar dragen wij bij aan een generatie die het gesprek voert over hoe het écht met ze gaat. Dat doen we door anderen te inspireren en kwetsbaar te zijn.
Lees meer