
Strategisch advies over Marketing
Vissen zijn de grootste groep mishandelde dieren. Dat weten veel mensen niet. Wij zijn er voor bewustwording en onderzoek voor deze prachtige dieren. We willen graag groeien, maar weten niet goed hoe we onszelf goed in de markt kunnen zetten. Denk je mee?

Stichting Vissenbescherming
Jaarlijks sterven meer dan 1 biljoen vissen een gruwelijke dood. Stichting Vissenbescherming is een gedreven organisatie die zich zowel op Nederlands als op Europees niveau inzet voor het welzijn van vissen en andere in het water levende dieren. Wij verstrekken wetenschappelijk onderbouwde informatie over het bewustzijn, het gedrag en de pijnbeleving van vissen, kreeften en krabben. Daarnaast vergroten we het bewustzijn bij de consument over de ruwe behandeling van vissen in de (zee)visserij, de viskweek/aquacultuur, de hengelsport en het houden van vissen in kommen of aquaria, en de verkoop en het koken van levende kreeften en krabben. We spreken de diverse overheden, ondernemingen en organisaties op hun verantwoordelijkheden aan.
Help Stichting Vissenbescherming
Strategisch advies over Marketing
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
Met jouw marketing kennis kunnen we een boost geven om de stichting echt in de markt te zetten en zo bij te dragen aan het verminderen van leed van vissen.

Door Laura Venema
Marketing & Communicatie
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 15 september 2022
Waarom we jou nodig hebben
We missen kennis en kunde over marketing voor stichtingen en zouden hier graag begeleiding in krijgen. We groeien graag en zien marketing als het startpunt daarin. Kunnen we daarom met jou sparren?
Wat ga je doen?
- 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
Wat we al hebben
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- De marketing doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je helpt ons graag met onze marketingdoelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
- Met jouw expertise help je ons onze marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.

Help Laura de Communicatie strategie te verbeteren
Laura is jouw contactpersoon voor dit project
Help Stichting Vissenbescherming
Strategisch advies over Marketing
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken


De missie van Stichting Vissenbescherming.
Jaarlijks sterven meer dan 1 biljoen vissen een gruwelijke dood. Stichting Vissenbescherming is een gedreven organisatie die zich zowel op Nederlands als op Europees niveau inzet voor het welzijn van vissen en andere in het water levende dieren. Wij verstrekken wetenschappelijk onderbouwde informatie over het bewustzijn, het gedrag en de pijnbeleving van vissen, kreeften en krabben. Daarnaast vergroten we het bewustzijn bij de consument over de ruwe behandeling van vissen in de (zee)visserij, de viskweek/aquacultuur, de hengelsport en het houden van vissen in kommen of aquaria, en de verkoop en het koken van levende kreeften en krabben. We spreken de diverse overheden, ondernemingen en organisaties op hun verantwoordelijkheden aan.
Lees meer