Fruittuinarteara 150X150

Internationale Bewustwordingscampagne voor Duurzaamheid

Stichting Route 66

Stichting Route 66

Veel (gevoelige) jongvolwassenen worstelen met zorgwekkende problemen op belangrijke levensgebieden en hebben moeite hun plek en weg te vinden in deze complexe wereld. Route 66 is een transformatief KenJeZelf bewustmaking traject voor nieuwetijds jong volwassenen. Het natuurgerichte traject is een herontdekkingstocht en begeleidt de transformatie van hoofd naar hart en van klacht naar kracht.

Help Stichting Route 66

Internationale Bewustwordingscampagne voor Duurzaamheid

Uren

8 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 2 tot 4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Met jouw creatieve inbreng tillen we onze Internationale Bewustwordingscampagne voor Duurzaamheid naar een hoger niveau. Wil jij jouw talenten benutten om samen te werken aan een groenere, leefbare toekomst?

Jolande van Aken

Door Jolande van Aken

Project medewerker/coördinator

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 20 december 2023

Waarom we jou nodig hebben

Duurzaamheid, met de focus op Mens & Natuur, staat centraal bij Route 66 als één van de vier hoofdactiviteiten. Met initiatieven zoals 'Kunst van Afval' streven we ernaar om milieubewustzijn bij jongeren aan te wakkeren. Dit initiatief is gericht op het terugdringen van afval door schoonmaakacties in Arteara, gelegen in de Barranco de Fataga op Gran Canaria. Afvalmaterialen zoals plastic worden omgevormd tot kunstwerken die verhalen vertellen en ons bewust maken van onze voetafdruk in de natuur en de gevolgen daarvan voor het bodemleven. We zijn op zoek naar ondersteuning voor deze campagne. Iedereen die meedoet – van deelnemers, vrijwilligers en studenten tot lokale bewoners, toeristen en andere betrokkenen – ontwikkelt een groter milieubewustzijn. Dit project brengt culturen, ideeën en creativiteit samen en benadrukt het belang van zelfreflectie, duurzaam leven en verantwoordelijkheid nemen voor onze planeet. De kunstwerken staan symbool voor ecologisch denken en motiveren zowel jong als oud tot reflectie, actie en een transformatieve verandering in onszelf. Hiermee leggen we de basis voor een herstellende en duurzame toekomst voor de komende generaties.

Wat ga je doen?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
  • Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig.

Wat we al hebben

  • Doelstellingen campagne: bewustzijn vergroten over de destructieve impact van afval op ons milieu en biodiversiteit en de mogelijkheden tot hergebruik
  • Deelnemers, vrijwilligers, studenten en stagiaries duurzaamheid en milieu (internationaal) activeren en hierbij betrekken
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Impact en gevolgen cultuur en levensstijl lokale gemeenschap en toerisme in kaart brengen en verbinden.
  • Bijdragen aan verduurzaming Gran Canaria en het creëren van een gezonde en verbonden samenleving.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
Jolande van Aken

Help Jolande de Creative Concepting te verbeteren

Jolande is jouw contactpersoon voor dit project

Help Stichting Route 66

Internationale Bewustwordingscampagne voor Duurzaamheid

Uren

8 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 2 tot 4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
Stichting Route 66
Stichting Route 66

De missie van Stichting Route 66.

🙂Welzijn
🌱 Start-up fase
📍Arteara, San Bartolomé de Tirajana

Veel (gevoelige) jongvolwassenen worstelen met zorgwekkende problemen op belangrijke levensgebieden en hebben moeite hun plek en weg te vinden in deze complexe wereld. Route 66 is een transformatief KenJeZelf bewustmaking traject voor nieuwetijds jong volwassenen. Het natuurgerichte traject is een herontdekkingstocht en begeleidt de transformatie van hoofd naar hart en van klacht naar kracht.

Lees meer

Professionals over Stichting Route 66

Ben 👐 Testimonials / verhalen

💛
rating-stars

"De gezichten achter Route 66 zijn mensen met een missie én een goed verhaal. En dat merk je aan alles. Supergedreven, vol interessante verhalen en natuurlijk met werk dat echt impact maakt voor nu en later. Een mooie club om (samen) mee te werken. "

Ben