
Social media campagne

Stichting Mix
Ongeveer 7% van de jongeren groeit op in armoede. Veel van hun ouders lijden onder armoedeproblematiek, zoals financiële en psychische problemen, waardoor er te weinig aandacht voor hun kinderen is om hen voldoende soft skills mee te geven. Vaardigheden zoals doorzettingsvertrouwen en sociale en emotionele vaardigheden en die ervoor zorgen dat ze aansluiting vinden bij de maatschappij.
Help Stichting Mix
Social media campagne
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 3 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Met een creatieve en uitdagende campagne zorgen we ervoor dat meer mensen de kunsttentoonstelling van de jongeren bezoeken, waardoor ze geïnspireerd raken voor een bruisende toekomst in de samenleving.

Door Elles Verhoef
Directeur
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 14 februari 2025
Waarom we jou nodig hebben
We zetten kids aan om belangrijke vaardigheden te ontwikkelen door echte bedrijven te starten en echt geld te verdienen. Het doel? Gelijke kansen en maatschappelijke betrokkenheid. We dagen ze uit om uit hun comfortzone te stappen, ontdekken hun potentieel en laten dat innerlijke vuurtje branden. Onze rebelse aanpak wil een beweging starten, waar schuren en vonken niet uit de weg worden gegaan. Durf jij bij te dragen aan het impact maken op jongeren met onze spannende en rebelse communicatie? De campagne wordt gehouden voor de kunsttentoonstelling in de Hooglandse Kerk in Leiden die jongeren zelf hebben opgezet en waarvan ze ook zelf de kunstwerken, die over hun persoonlijke struggles gaan, hebben gemaakt.
Wat ga je doen?
- Vertaal ons campagne idee naar een creatief social media campagne concept
- Creëer 5 campagne assets (bijvoorbeeld visuals, taglines, short copy, captions en social media posts)
- Bepaal samen met ons de exacte scope van de opdracht
- Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig
- Stuur campagne-assets als nieuwsbrief
- Stuur een persbericht
Wat we al hebben
- Globaal idee van het concept en doelgroep
- Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een ontwerper die kan helpen een creatieve campagne te bedenken en deze ook kan uitwerken met de bijhorende grafische uitingen. Denk aan social media posts.
- Ervaring in grafisch ontwerp en affiniteit met creatieve campagnes
- Vaardigheid in het creëren van social media posts
- Je vindt het leuk om ideeën te delen en samen te werken

Help Elles de Grafisch Design te verbeteren
Elles is jouw contactpersoon voor dit project
Help Stichting Mix
Social media campagne
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 3 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van Stichting Mix.
Ongeveer 7% van de jongeren groeit op in armoede. Veel van hun ouders lijden onder armoedeproblematiek, zoals financiële en psychische problemen, waardoor er te weinig aandacht voor hun kinderen is om hen voldoende soft skills mee te geven. Vaardigheden zoals doorzettingsvertrouwen en sociale en emotionele vaardigheden en die ervoor zorgen dat ze aansluiting vinden bij de maatschappij.
Lees meer