Missie, visie en waarden
Organisatie in het kort
Doordat jongeren deelnemen aan onze ondernemerschapsprogramma's ontwikkelen zij soft skills waardoor betere aansluiting bij de maatschappij.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-16 uur in totaal
Verspreid over 2-5 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Door ons goed te helpen, help je onze stichting van een lokale naar een landelijke impact te groeien en vergroot je aanzienlijk het aantal jongeren dat wij een kansrijke toekomst bieden.
Elles Verhoef
Stichting Mix
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Hey daar! Bij Stichting Mixclubs draaien we toffe ondernemende projecten voor jongeren van 11 t/m 18 jaar met als doel hen beter te laten aansluiten bij de maatschappij. We helpen hen soft skills zoals sociale vaardigheden, samenwerken, een ondernemende mindset, doorzettingsvermogen, zelfvertrouwen en motivatie te ontwikkelen door hen echte (tijdelijke) bedrijven te laten opzetten. De jongeren opereren middenin de stad, werken met echte klanten en genereren echt geld. Deze essentiële soft skills krijgen jongeren vaak niet voldoende mee vanwege armoedeproblematiek. Ons volgende doel is de stap te zetten naar een duurzamere fase en van lokaal naar landelijk te groeien. Een manier waarop we dit willen bereiken is door van onze programma's een online lesprogramma te maken voor alle basisscholen in Nederland. Hiervoor hebben we een merkprofessional nodig die met ons een merkidentiteit ontwikkelt. Join je ons om samen jongeren te empoweren en de wereld aan te pakken? Let's do this!
Hier zijn we naar op zoek
- Een beoordeling van onze huidige missie, visie en waarden.
- Een analyse van onze huidige doelgroep, huidige activiteiten en toekomstplannen.
- Strategisch overleg over deze activiteiten en het kerndoel dat de organisatie nastreeft.
- Nieuwe geschreven missie, visie en waardes.
- Ontdek de unieke merkidentiteit.
- Bepaal duidelijk de volgende stappen voor het volledige ontwikkelingsproces van je merk.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een merkstrateeg die kan helpen met het (her)formuleren van onze missie, visie en waarden. Benodigd: Sterk in taal en kan krachtig dergelijke zaken formuleren. Heeft ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.
- Je bent goed met taal en weet hoe je onze boodschap effectief overbrengt naar ons publiek.
- Je hebt aantoonbare ervaring met merkontwikkeling, communicatie of strategie.
Dit hebben we al in huis
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
- Je huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
De missie van Stichting Mix.
Ongeveer 7% van de jongeren groeit op in armoede. Veel van hun ouders lijden onder armoedeproblematiek, zoals financiële en psychische problemen, waardoor er te weinig aandacht voor hun kinderen is om hen voldoende soft skills mee te geven. Vaardigheden zoals doorzettingsvertrouwen en sociale en emotionele vaardigheden en die ervoor zorgen dat ze aansluiting vinden bij de maatschappij.
Lees meer