
Missie, visie en waarden

Stichting Mix
Ongeveer 7% van de jongeren groeit op in armoede. Veel van hun ouders lijden onder armoedeproblematiek, zoals financiële en psychische problemen, waardoor er te weinig aandacht voor hun kinderen is om hen voldoende soft skills mee te geven. Vaardigheden zoals doorzettingsvertrouwen en sociale en emotionele vaardigheden en die ervoor zorgen dat ze aansluiting vinden bij de maatschappij.
Help Stichting Mix
Missie, visie en waarden
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 2 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Door ons goed te helpen, help je onze stichting van een lokale naar een landelijke impact te groeien en vergroot je aanzienlijk het aantal jongeren dat wij een kansrijke toekomst bieden.

Door Elles Verhoef
Directeur
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 17 september 2024
Waarom we jou nodig hebben
Hey daar! Bij Stichting Mixclubs draaien we toffe ondernemende projecten voor jongeren van 11 t/m 18 jaar met als doel hen beter te laten aansluiten bij de maatschappij. We helpen hen soft skills zoals sociale vaardigheden, samenwerken, een ondernemende mindset, doorzettingsvermogen, zelfvertrouwen en motivatie te ontwikkelen door hen echte (tijdelijke) bedrijven te laten opzetten. De jongeren opereren middenin de stad, werken met echte klanten en genereren echt geld. Deze essentiële soft skills krijgen jongeren vaak niet voldoende mee vanwege armoedeproblematiek. Ons volgende doel is de stap te zetten naar een duurzamere fase en van lokaal naar landelijk te groeien. Een manier waarop we dit willen bereiken is door van onze programma's een online lesprogramma te maken voor alle basisscholen in Nederland. Hiervoor hebben we een merkprofessional nodig die met ons een merkidentiteit ontwikkelt. Join je ons om samen jongeren te empoweren en de wereld aan te pakken? Let's do this!
Wat ga je doen?
- Een beoordeling van onze huidige missie, visie en waarden.
- Een analyse van onze huidige doelgroep, huidige activiteiten en toekomstplannen.
- Strategisch overleg over deze activiteiten en het kerndoel dat de organisatie nastreeft.
- Nieuwe geschreven missie, visie en waardes.
- Ontdek de unieke merkidentiteit.
- Bepaal duidelijk de volgende stappen voor het volledige ontwikkelingsproces van je merk.
Wat we al hebben
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
- Je huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een merkstrateeg die kan helpen met het (her)formuleren van onze missie, visie en waarden. Benodigd: Sterk in taal en kan krachtig dergelijke zaken formuleren. Heeft ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.
- Je bent goed met taal en weet hoe je onze boodschap effectief overbrengt naar ons publiek
- Je hebt aantoonbare ervaring met merkontwikkeling, communicatie of strategie

Help Elles de Copywriting te verbeteren
Elles is jouw contactpersoon voor dit project
Help Stichting Mix
Missie, visie en waarden
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 2 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van Stichting Mix.
Ongeveer 7% van de jongeren groeit op in armoede. Veel van hun ouders lijden onder armoedeproblematiek, zoals financiële en psychische problemen, waardoor er te weinig aandacht voor hun kinderen is om hen voldoende soft skills mee te geven. Vaardigheden zoals doorzettingsvertrouwen en sociale en emotionele vaardigheden en die ervoor zorgen dat ze aansluiting vinden bij de maatschappij.
Lees meer