
Strategisch Marketingplan voor Zichtbaarheid
Bouw samen aan een toekomst vol vriendschap voor alle kinderen
Ontwikkel een strategisch marketingplan om de zichtbaarheid van educatieve programma's op scholen te verhogen. Analyseer de marktpositie en adviseer over strategieën om jongere generaties te bereiken.

Stichting KinderVerzet & Vriendschap, Toen & Nu
Wij ondersteunen kinderen door middel van educatieve programma's die zowel historisch bewustzijn als sociale vaardigheden bevorderen. Onze projecten brengen jongeren samen om van elkaar te leren.
-
Jij helpt kinderen hun verleden te begrijpen door verhalen te delen.
-
Jouw werk bevordert de verbinding tussen generaties met verhalen.
-
Jouw hulp brengt begrip en respect tussen jong en oud.
Help Stichting KinderVerzet & Vriendschap, Toen & Nu
Strategisch Marketingplan voor Zichtbaarheid
Uren
4 tot 6 uur in totaal
Periode
In 2 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Er zijn 0 inschrijvingen
We missen de marketingkennis om onze educatieve boodschap over vreedzaam samenleven goed over te brengen. Kun jij helpen om meer jongeren en scholen te bereiken?

Door Mirjam Elias
Directeur
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 05 juli 2025
Waarom we jou nodig hebben
Stichting KinderVerzet & Vriendschap, Toen & Nu (kinderverzetenvriendschap.nl), begint aan de tweede ronde van een succesvol en zeer vernieuwend educatief project. (zie kinderverzet.nl) Missie: Als eerste artivisten op het gebied van educatie combineren we 8 kunstvormen om jongeren ( groep 7-8 van de basisschool en de eerste twee klassen van het voortgezet onderwijs en daarbuiten) op een speelse manier aan het denken te zetten over fakenews, vriendschap, vrijheid, wraak, vergeving en empathie. Basis is het waargebeurde verhaal uit het boek Het verlaten hotel, over dapper kinderverzet in de Tweede Wereldoorlog (meer: mirjamelias.nl.) We trekken de dilemma's en keuzen van toen door naar nu, van propaganda naar fakenews etc. Het ziet er naar uit dat we dit najaar een tweede ronde gefinancierd krijgen zodat we educatieve modules met animaties kunnen ontwikkelen en meer AR games bij ons speelse beeldenparcours. Als de financiering lukt (Job Cohen lobbyt samen met projectleider Mirjam Elias ) is de tijd rijp voor meer zichtbaarheid voor onze educatieve aanpak rond burgerschap. We denken aan een strategisch marketingplan om scholen, jongeren, grootouders, buurthuizen en sportclubs te bereiken. Maar maar hoe pak je zoiets aan? In deze nieuwe ronde willen we komend jaar onze bekendheid vergroten en meer jongeren en andere doelgroepen betrekken bij het thema democratie en verbinding. Met een strategisch marketingplan leren we hopelijk gerichte doelen te stellen en effectieve strategieën te ontwikkelen. Zo kunnen we beter bijdragen aan een samenleving waarin mensen elkaar niet verketteren maar luisteren en voor elkaar opkomen. Wil jij ons helpen? We zoeken iemand die wil meedenken en snapt dat wij om te beginnen de marketingtaal slecht kennen. Wellicht is een brainstormsessie van 2 uur een idee?
Wat ga je doen?
- Analyseer de marktpositie en doelgroep als we zijn opgeschaald
- Ontwikkel een strategisch marketingplan met doelen.
- Adviseer over implementatie van marketingstrategieën.
- Organiseer een brainstormsessie van 2 uur.
Wat we al hebben
- Missie en visie document van de organisatie
- Informatie over het boek 'Het verlaten hotel'
- Beschikbaarheid voor een brainstormsessie
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
- Jij bent een strategisch denker en hebt zin om de zichtbaarheid te vergroten.
- Je vindt het leuk om marktanalyses te doen en doelgroepen te begrijpen.
- Je wilt graag creatieve marketingstrategieën ontwikkelen en implementeren.

Help Mirjam de Digital Strategy te verbeteren
Mirjam is jouw contactpersoon voor dit project
Help Stichting KinderVerzet & Vriendschap, Toen & Nu
Strategisch Marketingplan voor Zichtbaarheid
Uren
4 tot 6 uur in totaal
Periode
In 2 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Er zijn 0 inschrijvingen


De missie van Stichting KinderVerzet & Vriendschap, Toen & Nu.
Als democratie verandert in dictatuur, wat verandert er dan in je klas? Met een combinatie van kunstvormen, stimuleren we bewustwording over burgerschap. In de maak nu: een musical, interactieve animaties en AR games over vergelding, vergeving, loyaliteit, vrijheid. Laat je niet opstoken, zoek verbinding. Gr 7 en 8 basisschool en gr 1-2 VO, ook geschikt voor sportclub, buurthuis, (groot)ouders.
Lees meer