675a58f8-930a-42b5-876e-94f49e957ec9 (1)

Herziening: Missie, visie en waarden

Project details

💒 Stichting Kind en ziekenhuis

🛠️ Strategie & Consulting

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Stichting Kind en Ziekenhuis bevordert al ruim 40 jaar kind- & gezinsgerichte medische zorg vanuit het perspectief van kind en gezin in het ziekenhuis, thuis of elders. Om de medische zorg minder negatieve impact te laten hebben op kind en gezin.

  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Kind en gezin
  • Welzijn

Profiel vrijwilliger

Een merkstrateeg die kan helpen met het (her)formuleren van onze missie, visie en waarden. Benodigd: Sterk in taal en kan krachtig dergelijke zaken formuleren. Heeft ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Kinderen hebben recht op optimale medische zorg zonder angst, stress, pijn en trauma's. Door een nieuwe missie weten wij nog meer mensen te raken met wat wij doen.
Geschreven door Hester Rippen van Stichting Kind en ziekenhuis

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Wij zijn al 44 jaar een patiëntenorganisatie voor kinderen in de medische zorg. Afhankelijk van donatie, subsidies en fondsen. Wij weten dat wij ons veel sterker kunnen positioneren. Hier hebben we een sessie over gedaan met een externe begeleider. Ons hoofddoel is om met een nieuw omschreven missie, visie en waardes duurzame financiering in de vorm van partnerships aan te kunnen trekken. De inhoudelijke werkzaamheden veranderen niet maar we nog veel beter kenbaar maken wat we doen en welk probleem we willen oplossen.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige missie, visie en waarden.
  • Een analyse van onze huidige doelgroep, huidige activiteiten en toekomstplannen.
  • Strategisch overleg over deze activiteiten en het kerndoel dat de organisatie nastreeft.
  • Nieuwe geschreven missie, visie en waardes.
  • Een hele sterke missie, visie en waardes die ons groot positioneert, helder maakt wat we doen en waarom,
  • die spreekt op de emotie en organisaties en mensen aantrekt.

Wat hebben we al?

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
  • Een idee van de boodschap die je graag wilt overbrengen.
  • Je huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Wij hebben in een sessie een nieuwe richting en tekst opgesteld en hebben een beeld voor ogen waarom we ons opnieuw willen positioneren.
Stichting Kind en ziekenhuis
Stichting Kind en ziekenhuis
Churchilllaan 11 4e etage
3527GV Utrecht
www.kindenziekenhuis.nl
Hester Rippen
Hester Rippen

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Stichting Kind en Ziekenhuis is dé patiëntenorganisatie voor kinderen in de medische zorg. Kind & Ziekenhuis bevordert al 40 jaar kindgerichte medische zorg vanuit het perspectief van kind en gezin in het ziekenhuis, thuis of elders. Dit is zorg waarbij rekening wordt gehouden met de specifieke behoeften van kinderen, zoals het serieus nemen van angst en stress en het zoveel mogelijk voorkomen van pijn.
Of het nu gaat om pasgeborenen, peuters, schoolkinderen of tieners; of ze nu een gebroken arm of een chronische aandoening hebben; of ze nu in het ziekenhuis, thuis of elders worden behandeld. Kind & Ziekenhuis behartigt de belangen van al deze kinderen en hun (aanstaande) ouders en geeft informatie en advies. De Kinderstem en daarmee de rechten van het kind vertegenwoordigen wij vanuit de visie Handvest Kind & Ziekenhuis en Kind & Zorg.

Waar ze trots op zijn

  • Wij hebben er mede voor gezorgd dat ouders bij kinderen aanwezig mogen zijn tijdens inleiding van narcose, op de uitslaapkamer, bij alle overige handelingen en minimaal 1 ouder mag ook blijven slapen in ziekenhuizen
  • Wij hebben de eerste KinderAdviesRaad van Nederland opgericht in een zorgorganisaties zodat kinderen zelf een stem hebben. Inmiddels zijn na 7 jaar er 25 en groeiende
  • Kijk voor meer op www.kindenziekenhuis.nl/activiteitenoverzicht/