Brochure design
Organisatie in het kort
Jong Noord organiseert en ondersteund projecten die bijdragen aan de ontwikkeling van jonge mensen (12 - 30) in Groningen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
12-24 uur in totaal
Verspreid over 2-4 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
We gaan een fantastisch sportpark creëren in Appingedam. De plannen zijn bijna af, de tekeningen zijn gereed, en nu is het tijd om geld in te zamelen. We stellen een brochure samen voor fondsen en subsidieverstrekkers, waarbij vaardigheden zoals creativiteit, organisatie en communicatie essentieel zijn om onze missie te realiseren.
Cody Rozema
Stichting Jong Noord
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Het Urban Sport Park Appingedam (USPA) wordt opgezet door de locals, gesteund door Jong Noord. Na jaren van voorbereiding gaan we nu over tot de fondsenwerving. We willen nog €2 miljoen binnenhalen! Een behoorlijk project waar we jouw hulp goed kunnen gebruiken.
Hier zijn we naar op zoek
- Maak een creatief vormgegeven brochure, die voor zowel print als online gebruikt kan worden
- Lever de brochure op in het benodigde format voor de drukker
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik ben er bekend mee of heb er eerdere ervaring mee
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een grafisch designer die een design kan maken voor een brochure en mee kan denken over de visuele invulling ervan. Benodigd: ervaring met documenten drukklaar opleveren.
- Je hebt ervaring in het ontwerpen van aantrekkelijke brochures.
- Je bent vaardig in het vertalen van een boodschap naar een visueel ontwerp.
- Het drukklaar maken van de brochure is voor jou geen probleem.
Dit hebben we al in huis
- Doelgroepomschrijving
- Content voor de invulling van de brochure
- Betekenisvol
- Optimistisch
- Openheid
- Vreugde
- Actie
- We truly care
- We’re grateful
- We’re positive
- We’re all about action
- . Make it clear that:
- You can trust De Nieuwe Gevers / The Good Ones
- . Algemene copy regels
- Voer altijd een spellingscontrole uit
- Copy moet ademen, net als emoji's
- Gebruik niet meer dan 1 uitroepteken per 250 woorden
- Probeer je copy met 30% in te korten. Ja. Dat kan.
- Maak het actief - Wat zit erin voor jouw lezer?
- . Verbeter je copy
- Belangrijkste informatie eerst
- Maak het visueel - Ze lezen niet
- Gebruik korte alinea's
- Kom je beloftes na
- Gebruik voorbeelden
- . Big-4 checklist van DNG
- Is het duidelijk, direct en correct?
- Raak je geïnspireerd om actie te ondernemen?
- Is het eerlijk en professioneel?
- Voelt het licht en vreugdevol aan?
- . Hoe je daar komt...
- Heb een duidelijk doel voor ogen. Wat wil je delen?
- Zorg ervoor dat het verhaal positief is en voeg een oproep tot actie toe.
- Wees eerlijk, professioneel, authentiek en menselijk.
- Voeg een knipoog toe - een woordspeling, originele inzichten, creatieve vergelijking, een grapje - zolang minstens 8 van de 10 mensen het kunnen waarderen. (Dus wees voorzichtig met de emoji's 😉)
- . Schrijf met AI
- Ga naar Typetone.ai
- Maak je account aan
- Upgrade naar Pro
- Voeg Promocode: NieuweGevers20000 toe om 1 maand gratis te krijgen
- Voeg "abonnement annuleren" toe aan je agenda
- . Tone of Voice in AI
- Schrijf in een luchtige, directe, betrouwbare en speelse schrijfstijl. Inspireer mensen om bij te dragen aan een betere wereld met skill-based vrijwilligerswerk. (Voeg af en toe een woordspeling toe aan het einde van een tekst.) Schrijf korte zinnen. Schrijf paragrafen van maximaal 4 regels. Gebruik deze formule om de DNG ToV toe te voegen
- . Blindelings vertrouwen op AI is nooit een goed idee
- Controleer het. Zorg ervoor dat het zinvol is.
- Verwijder lege zinnen of vreemd jargon.
- Gebruik je eigen statistieken.
- Itereer. Als het nog niet goed genoeg is, vertel het hen.
- . Klaar ben je.
- Ga lunchen, dat moet.
- . Moge de inhoud met jou zijn.
- . Hoe te schrijven en hoe niet.
- . Bij wat mensen aan ons denken…
- Welke waarden moeten naar voren komen?
- . Leiden
- Lifestyle
- Activeren
- Positiviteit
- Inspireren
- . Onze missie in actie
- Open bedrijf
- Goede mensenbeweging
- Positieve activisme
- De andere kant.
- . Waarden van het merk
- Pilaar
- Tactiek
- . Inhoudsstrategie blauwdruk
- Betekenis
- Optimistisch
- Openheid
- Vreugde
- Actie
- . Goed nieuws
- Goede mensen
- De Nieuwe Gevers
- Goede doelen
- . Wat er toe doet,
- waarom en wat jij eraan kunt doen
- . Wat goed gaat in de wereld,
- waarom
- en hoe jij kunt bijdragen
- . Wie ze zijn,
- wat ze doen
- en hoe jij
- beter kunt worden
- . Wat we doen,
- wie we zijn
- en hoe jij
- je bij ons
- kunt aansluiten
- . Waar komen onze gevers vandaan?
- . Welke projecten kan ik doen met De Nieuwe Gevers?
- . Hoe weet ik zeker dat mijn projecten worden opgepakt door vrijwilligers?
- . Wat moet ik doen als het project gevoelige informatie bevat?
De missie van Stichting Jong Noord.
Jonge mensen uit Groningen en Noord-Drenthe opbouwen door middel van preventie en participatie.
Lees meer