
Creatief campagne concept
Organisatie in het kort

Overweeghuis Utrecht biedt veiligheid, rust en nieuw toekomstperspectief aan vrouwen die vastlopen in de prostitutie. Dit doen we door middel van een opvanghuis waar vrouwen een aantal maanden gratis kunnen wonen onder begeleiding van een professional en vrijwilligers.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-16 uur in totaal
Verspreid over 2-4 weken
Vanuit huis
We kunnen direct starten
Met jou creatieve campagne-idee zorg je ervoor dat we genoeg donaties binnen krijgen om vrouwen die vastlopen in de prostitutie nieuw toekomstperspectief bieden!

Evelien Roukema
Stichting Het Overweeghuis
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
We zijn een startende organisatie die afhankelijk is van donaties. We vinden het leuk om op een originele manier geld in te zamelen, zodat mensen met plezier geven.
Hier zijn we naar op zoek
- Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
- Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
- Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
- Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig.
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.
- Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
- Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
- Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
Dit hebben we al in huis
- Doel van de campagne.
- Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
- Budgettering.
- Doelgroepomschrijving voor de campagne.


De missie van Stichting Het Overweeghuis.
Naar schatting zou zo'n 90 procent van de vrouwen die in de prostitutie werkt, uit willen stappen als ze daar de kans voor kreeg. Mensenhandel, armoede, verslaving en zorg voor familieleden zorgen ervoor dat vrouwen tegen hun zin in de prostitutie (blijven) werken. Veel sekswerkers staan in een overlevingsmodus en ervaren niet de rust en vrijheid om ander werk te overwegen.
Lees meer